Sökning: "identitet media kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 145 uppsatser innehållade orden identitet media kommunikation.

  1. 1. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Gunnarsson; Maja Pettersson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Förort; media; medieskugga; ungdomar; stigma; identitet; mottagarperspektiv; receptionsanalys; encoding decoding; sociala medier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER

  2. 2. Long, Long Time : An Examination of Identity and Status Connected to Scenography in the Tv-Series The Last of Us (2023)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anton Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Kvalitativ visuell analys; representation; The Last of Us; Bourdieu; kapital; post-apokalyps; zombie; scenografi; identitet; status; medborgarförslag; illustration; kollage; kampanj; ungdomar; inflytande; demokrati; Malmö Stad; framtidstro;

    Sammanfattning : This study examines cinematic storytelling by looking at screenshots from episode three of the tv-series The Last of Us (2023). The purpose is to illustrate how scenography in the chosen material can represent meaningful concepts about the main character's identity and statues. LÄS MER

  3. 3. Gatukonstens roll i stadsmiljön : En etnografisk studie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Natasha M. Obradovic; Ida Arnegärd; [2023]
    Nyckelord :street art graffiti representation urban identity; media; communication; Berlin; gatukonst; graffiti; representation; urban identitet; media; kommunikation; Berlin;

    Sammanfattning : Abstract  The purpose of this essay is to examine the role of street art in modern cities. In order to explore this we’ve chosen Berlin as our case study, particularly the districts Friedrichshain, Kreuzberg and Prenzlauer Berg. Our chosen method is ethnography. LÄS MER

  4. 4. "OM ALLA GÖR DET ÄR DET VÄL OKEJ" En kvalitativ studie om unga kvinnors användande av och inställning till nikotinsnus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Eneberg; Ellen Håkansson Lagerhammar; [2023]
    Nyckelord :snus; vitt snus; nikotinsnus; marknadsföring mot kvinnor; influencer marketing; branding; white nicotine pouches; marketing for women.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Over recent years, there has been an increase in young women’s use of white nicotine pouches in Sweden. Statements have been made about this being a problem for public health since young people risk addiction to a harmful product. LÄS MER

  5. 5. Spatiotemporal Selves on a Location-Based Social Network : A Postphenomenological Autoethnography of Snap Map

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adam Särnell; [2023]
    Nyckelord :postphenomenology; autoethnography; spatiotemporality; performativity; location-based social networks; postfenomenologi; autoetnografi; spatiotemporalitet; performativitet; platsbaserade sociala nätverk;

    Sammanfattning : The location-based social network (LBSN) Snapchat allows millions of users to share their locations to others through Snap Map: a digital map that updates their position each time they open the app. While social science studies have explored sentiments, behaviors and norms among Snap Map users, there is limited research on this type of location-based social network in the field of human-computer interaction (HCI), indicating a need for expanding the understanding of the roles that this technology and its design play in shaping the experiences and interactions among users. LÄS MER