Sökning: "identitetsarbete"
Visar resultat 6 - 10 av 66 uppsatser innehållade ordet identitetsarbete.
6. Att inte räcka till : En etnografisk studie om identitetsarbete i förskolan
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
7. Licence to Talk : Sustainability Managers and their Managerial Realities within the Corporate Sustainability Paradox
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : While sustainability-dedicated managers and related titles represent a profession that has hardly existed for more than a decade, it is not surprising that the field of research concentrating on these professionals is in itself relatively new. With an increasing demand for corporations to take their social and environmental responsibility, and a corporate sustainability characterized by tension and paradox, we found it of importance to explore the role and entanglements of these professionals. LÄS MER
8. Karriärsidentitetens konstruktion genom berättande : En kvalitativ studie om narrativt identitetsarbete
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
9. Du är vad du äter - En kvalitativ studie om livsmedelskonsumtion och identitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Du är vad du äter - En kvalitativ studie om livsmedelskonsumtion och identitet. Universitet: Lunds universitet, Institutionen för service management och tjänstevetenskap Kurs: KSMK65 Examensarbete för kandidatexamen VT 2020 Syfte: Syftet med detta arbete är att studera individers konsumtion och icke-konsumtion av livsmedelsprodukter ur ett identitetsperspektiv. LÄS MER
10. Identitet i förskolan : En intervjustudie om förskollärares uppfattningar och arbetssätt kring begreppet identitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Vi vill med denna studie diskutera begreppet identitet i förhållande till förskolans utbildning och samtidigt öka förståelsen för hur utbildningen kan utformas för att skapa goda förutsättningar för barns identitetsskapande. För att kunna uppnå syftet har följande frågeställningar använts: Hur beskriver några förskollärare begreppet identitet? och Hur kan identitetsarbete komma till uttryck i förskolans utbildning enligt förskollärarna? I denna studie används kvalitativ intervju som metod och urvalet är sex förskollärare i tre olika kommuner. LÄS MER