Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jinxuan Chen; [2023]
    Nyckelord :LEO satellite network; satellite connectivity strategy; Nash-SAC; flying vehicles; LEO:s satellitnät; Strategi för satellitanslutning; Nash-SAC; flygande fordon;

    Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER

  2. 2. An Exploration of Interactions and Design Implications of Low-interactivity Games

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Xiaoding Zhou; [2023]
    Nyckelord :Low-interactivity games; interactivity; interaction; inaction; slowness; game aesthetics; game design;

    Sammanfattning : This paper introduces low-interactivity games as a new term to refer to games that provide players with very limited interaction by design. A grounded theory approach is conducted for this research, with reviewing literature and analyzing games specifically under the categories of casual games, idle games, walking simulators and minimalist games, in order to identify the available types of interactions in low-interactivity games. LÄS MER

  3. 3. Undersökning av inkrementella spel inom ramen av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mille Kåge; Matias Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Inkrementella spel; Idle Games; Clicker Games; Hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the unsustainable aspects we have identified within the genre of “incremental games”. These games commonly rely on the concept of infinite exponential growth which is inherently unsustainable. LÄS MER

  4. 4. A SERIOUS GAME PROTOTYPE BASED ON STUDY TRAINING EMOTION REGULATION TO HELP COLLEGE STUDENTS REDUCE ACADEMIC PROCRASTINATION : Take ‘Cat Clinic’ as a case

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Siyuan Wang; [2021]
    Nyckelord :serious game; academic procrastination;emotion regulation; idle game;

    Sammanfattning : Academic procrastination is a common phenomenon among contemporary college students. This behavior seriously affected the graduation, physical and mental of college students. Playing games is a kind of procrastination behavior, which refers to short-term happiness through games and avoiding the pain caused by academic writing. LÄS MER

  5. 5. Digitala spel i matematik Digitala spels påverkan på elevers motivation till lärande inom matematikämnet

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Anna Kauppinen; Ebba Johnsson; [2020]
    Nyckelord :Mathematics; digital games; student motivation; Matematik; digitala spel; elevers motivation;

    Sammanfattning : Matematik har ofta stämpeln av att vara ett svårt och tråkigt ämne och därför är det viktigt att undersöka vilka möjligheter det finns att motivera elever till lärande inom matematik. Barn idag har växt upp i ett samhälle där digitaliseringen tidigt är en naturlig del av deras vardag. LÄS MER