Sökning: "idrottare och varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden idrottare och varumärke.

  1. 1. Vad har hänt med vår vackra sport? En studie om sport som maktpolitiskt medel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Robin Svendberg; [2023-01-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under flera år har vi tittat på hur länder tvättar sin smutsiga byk offentligt genom att anordna sportevenemang. Qatar, Ryssland och Kina är bara några exempel på skurkstater som arrangerat större sportevenemang de senaste åren. LÄS MER

  2. 2. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emil Karlsson; Ludwig Strömsten; [2022]
    Nyckelord :Sports; gender; social media; Instagram; stereotypes; brand; rhetoric; visual rhetoric; Idrott; genus; sociala medier; Instagram; stereotyper; varumärke; retorik; visuell retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER

  3. 3. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stephanie Wiebach; [2022]
    Nyckelord :social media; feminism; empowerment; sports; athletes; self-branding; media; economics; management; ethics; digital marketing; internet; diversity; society; female athletes; new media; strategy; sociala medier; feminism; egenmakt; idrott; atlet; self-branding; media; ekonomi; hantering; etik; digital marknadsförare; internet; mångfald; samhälle; kvinnliga idrottare; nya medier; strategi;

    Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER

  4. 4. Idrottare och sociala medier : En kvalitativ studie om hur manliga och kvinnliga idrottare använder sina sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Casper käll; [2022]
    Nyckelord :Idrottare; sociala medier; Instagram; genus; personligt varumärke; sponsring;

    Sammanfattning : Today, an elite athlete cannot only focus on their sport, it has become impossible to ignore social media completely. As these platforms generate so many opportunities for the athletes to strengthen the financial conditions as well as the personal brand. LÄS MER

  5. 5. Personlig varumärkesuppbyggnad och sociala medier : Ur den individuella idrottarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Casper Wolter; Anton Bergström; [2020]
    Nyckelord :Brand management strategy; Brand Marketing; Personal Branding; Athlete Branding; Social Media; Brand Development; Sponsorship; Strategier för varumärkeshantering; Varumärkesmarknadsföring; Personlig marknadsföring; Idrottsmarknadsföring; Sociala Medier; Varumärkesutveckling; Sponsorskap;

    Sammanfattning : Idrottssektorn är inte vad den en gång i tiden varit, kommersialiseringen och professionaliseringen har medfört ett ökat resurskrav på idrottssektorn. Idrottsföreningar och individuella idrottare måste idag arbeta för att bygga upp ett starkt varumärke för att införskaffa sig de resurser som krävs för att bedriva den önskade idrotten. LÄS MER