Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 121 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Svenska Spels marknadskommunikation i sociala medier : En flermetodsstudie av Svenska Spels kommunikation på Facebook och Twitter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Philip Jarny; Anton Nordström; [2021]
    Nyckelord :Svenska Spel; samhällsnytta; hållbart spelande; marknadskommunikation; sociala medier; Facebook; Twitter.;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka Svenska Spels marknadskommunikation, såsom det kommer till uttryck i företagets sociala medier. Mer precist handlar det om att belysa Svenska Spels marknadskommunikation på Facebook och Twitter med avseende på faktorer som relaterar till frågor som har att göra med hållbarhet och samhällsnytta. LÄS MER

  2. 22. Idrottande elevers dubbla karriärval

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linus Dubbelman; [2020]
    Nyckelord :Dubbla karriärer; Gymnasieval; Identitet; Idrottsgrundskola; Idrottsgymnasium;

    Sammanfattning : Inför gymnasiet kan idrottande elever välja att inkorporera sin idrottssatsning i sina kommande gymnasiestudier genom att söka sig till ett Riksidrottsgymnasium (RIG) eller en nationellt godkänd idrottsutbildning (NIU). Dessa idrottsprogram går ut på att maximera möjligheterna till framgångsrika karriärer genom både skolan och idrotten och är en del av Riksidrottsförbundets system för dubbla karriärer. LÄS MER

  3. 23. Fritidsledares syn på motivation och fysisk aktivitet för barn och ungdomar. : En kvalitativ studie om fritidsgårdsledarens syn på arbetet med motivation till fysisk aktivitet för barn och ungdomar inom en förort.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Jibril Youssef; [2020]
    Nyckelord :Coach Ledare; Motivation; Målmedvetenhet; Prestation; Självförtroende.;

    Sammanfattning : In today's situation we constantly find out how children and adolescents are increasingly sedated in front of the computer, video games et.c. Idrotten vill (p.13, 2009) describes that we as humans need challenges and goals to be motivated in everyday life. LÄS MER

  4. 24. Hur ska ¨gåvor¨till influencer beskattas? : Är produkterna och tjänsterna som erbjuds en influencer verkligen gratis? Och kan kostnaden för dessa produkter och tjänster alltid dras av för givaren?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson König; [2020]
    Nyckelord :Influencer; skatterätt; avdrag för sponsring;

    Sammanfattning : Influencervärlden har växt sig och blivit en mångmiljonindustri och det händer ofta att det skickas produkter och erbjuds tjänster utan att en influencer ingått avtal med företaget. Skatteverket har lyft problematiken och menar att alla dessa ska tas upp till inkomstbeskattning i inkomstslaget tjänst eller näringsverksamhet, beroende på verksamhetens omfattning. LÄS MER

  5. 25. Dragkampen mellan klassrummet och fotbollsplanen : En kvalitativ studie av gymnasieelevers upplevelser och hantering av kombinationen elitidrott och studier

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Adam Lockner; Martin Ladan; [2020]
    Nyckelord :Ungdomsidrott; Studier; Stress; Hanterbarhet; Coping; Upplevelse; Resurser;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att undersöka hur gymnasieelever som studerar Nationell idrottsutbildning (NIU) upplever och hanterar kombinationen av studier och utövande av elitidrott. Detta genom att besvara frågeställningen, innehållandes två frågor: Hur upplever eleverna kombinationen av studier och elitidrott?; Vilka inre respektive yttre resurser har eller saknar eleverna för att hantera kombinationen av skola och elitidrott? Metod: Denna studie använder sig av en kvalitativ ansats med fenomenologisk inriktning som metod för tolkning av data. LÄS MER