Sökning: "igår idag och imorgon"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden igår idag och imorgon.
1. Skamstraff igår, idag och imorgon
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : During the early medieval period in Europe the criminal justice system was controlled by powerful families and the guiding principle for punishments was reparation. In this system shaming was of little use but eventually the church's increased influence led to change. LÄS MER
2. Institutionell grönska : Uppsalas akademiträdgårdar som idé och praktik igår, idag och imorgon
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The aim of this essay is to study the historical process of the academic gardens in Uppsala. Which works in different ways in relation to the university, Uppsala university. The history of the academic garden in Uppsala is varied, with the exemplified gardens individually expressing different garden contextual ideals. LÄS MER
3. Miljöorganisationers klagorätt i svensk rättspraxis : Utveckling idag, igår och imorgon
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Ställföreträdarens roll i LVU-processen - En rättslig analys av barnrättsperspektivets inverkan på utvecklingen av ställföreträdarens roll igår, idag och imorgon
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The purpose of this paper is to investigate the development of the role as the legal representative of the child within the judicial process concerning The Care of Young Persons (Special Provisions) Act (LVU). The thesis will in this matter clarify the child’s prospect to exercise his or her right within this judicial process. LÄS MER
5. Igår, idag, imorgon- en kvalitativ studie om lärares användning av skönlitteratur i historieämnet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studien undersöker skönlitteraturanvändningen i historieundervisningen vilket har genomförts utifrån empiriskt material. Det empiriska materialet är framtaget via kvalitativa intervjuer med lärare som undervisar i årskurserna 4-6. LÄS MER