Sökning: "ikea behov"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden ikea behov.

  1. 1. Kunskapsöverföring vid kompetensutveckling - fungerar det? : En fallstudie om chefers erfarenheter av transfer vid IKEAs interna ledarskapsutbildning ILEAD

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ida Jonsson; Julia Eriksson; [2022]
    Nyckelord :transfer; transfer-problem; predictors of transfer; competence development; Transfer; transfer-problem; påverkansfaktorer; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : Kunskapsöverföring är avgörande om en kompetensutvecklings-aktivitet är en nödvändig resurs för en organisation/företag. Tidigare forskning visar däremot att kunskap inte transfereras i den utsträckning som önskas. Till följd av detta är transfer-problem vanligt förekommande i sådana kontexter. LÄS MER

  2. 2. Vad hade Ingvar gjort? : En kvalitativ studie om svenska IKEA-bolags kulturstyrning vid distansarbete.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jesper Selskog; Joakim Valfridsson; [2022]
    Nyckelord :IKEA; corporate culture; cultural management; telecommuting; management control; Covid-19; management accounting; IKEA; Företagskultur; Kulturstyrning; Ekonomistyrning; Verksamhetsstyrning; Covid-19; Distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagskultur är de trossystem, normer, värderingar och underliggande antaganden vars syfte är att bidra till en målkonkgruens inom organisationen. Litteraturen talar således för vikten av kulturstyrning, det framgick dock att det fanns en brist på studier kring hur företag aktivt styr sin företagskultur vid distansarbete. LÄS MER

  3. 3. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  4. 4. Water Risk Assessment of Agricultural Raw Materials in a Global Supply Chain : A Case Study of IKEA

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Victoria Berggren; [2022]
    Nyckelord :Water Risk Assessment; Freshwater; Water Depletion; Water Availability; Agricultural Raw Materials; Soy; Palm Oil; Agricultural Management Practices; and Material Sourcing; Riskbedömning för vatten; sötvatten; vattenbrist; vattentillgång; jordbruksråmaterial; soja; palmolja; jordbruksförvaltningsmetoder och materialförsörjning;

    Sammanfattning : Current mass consumption and production patterns have led to an unsustainable use of natural resources, including freshwater, which is one the most crucial natural resources for people and the planet. Agricultural production systems are alone responsible for 72 percent of all global water withdrawals. LÄS MER

  5. 5. Automated Functional Tests for a Web Application

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Johan Wulf; Erik Svensson Fahlström; [2022]
    Nyckelord :Test; automation; single sign on; frameworks; JavaScript; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : When developing a large application, many companies use techniques such as Test Driven Development in order to get a range of tests on which they later can validate their code with. This has become the standard in many work environments. LÄS MER