Sökning: "ikea culture branding"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ikea culture branding.

  1. 1. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  2. 2. Varför stannar man på en arbetsplats?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Zarah Rosell; Pontus Andersson; [2018]
    Nyckelord :Organizational commitment; the psychological contract; retention; employer branding and culture; personal development; career development; Organizational commitment; det psykologiska kontraktet; behålla anställda; employer branding och kultur; kompetensutveckling; karriärutveckling;

    Sammanfattning : There exists a huge amount of quantitative research about organizational commitment, the psychological contract and its relevance for retention. We do, however notice a lack of qualitative research when it comes to commitment, the psychological contract and how different factors cooperate to achieve retention. LÄS MER

  3. 3. Det handlar om människorna!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Erik Värendh Månsson; [2014]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; organisationsidentitet; employer value proposition; Social Sciences;

    Sammanfattning : Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. LÄS MER

  4. 4. Välkommen till familjen! : En studie om effekten av en stark företagskulturs påverkan på medarbetarnas identitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Amanda Melin; [2014]
    Nyckelord :Identity; employer branding; co-worker; employee; Ikea; value; corporate culture;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine in what way a strong corporate culture can have an effect on the ways that individuals perceive their own identity based on different social aspects, thereby meaning the influence of personalities in relation to the environment. In this essay I have used the theory of employer branding in an analysis of the corporate culture at Ikea Barkarby, with the purpose to answer the following questions: How does the relation between the employee and the corporate culture appear from an identity perspective, i. LÄS MER

  5. 5. The Untold Story -Storytelling in External Employer Branding

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Christofer Nilsson; Josefin Nordgren; [2012-07-12]
    Nyckelord :Employer Branding; Storytelling; Employer Brand; Image; Employer Value Proposition; Symbolic Attributes;

    Sammanfattning : In a cluttered landscape of brands storytelling could be a mean to get the message across. 80 percent of employers find it difficult to attract the right and talented people. Therefore, the aim of this study is to study how and why storytelling is used in organizations’ work with communicating their employer brand externally. LÄS MER