Sökning: "ikea gävle"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden ikea gävle.

  1. 1. Organizational Culture and Employee Loyalty : The Case of IKEA

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adam Ericsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Organizational Culture and Employee Loyalty Subtitle: The Case of IKEA Level: Thesis for Master Degree in Business Administration Author: Adam Ericsson Supervisor: Daniella Fjellström Examiner: Maria Fregidou-Malama Date: March 2018 Aim: This research aims to investigate how organizational culture influence employee engagement and loyalty. Method: The study is based on qualitative research method. LÄS MER

  2. 2. Hur ser hemmen ut i Sköna hem? : En kritisk diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad, GIS

    Författare :Johan Gunhamre; [2017]
    Nyckelord :Hemmet; samhället; media; identitet; livsstil och stadsutveckling;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hem i Sverige, platserna där hemmen är lokaliserade, samt om de boende och deras inredningar. Fokuset ligger på människors identiteter, livsstilar och smak, samt stadsutveckling. Syftet med den här uppsatsen är att i mer generella termer diskutera stadsutvecklingen i förhållande till hemmets utveckling. LÄS MER

  3. 3. Varje berättelse har sin egen hjälte : En kvalitativ studie av svenska reklamfilmers argumentationstekniker och framträdande budskap

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Anna Hillgren; [2017]
    Nyckelord :Rhetoric; visual rhetoric; commercial; marketing; advertising impact; Retorik; rethoric; visuell retorik; reklamfilm; marknadsföring; reklampåverkan;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien är att undersöka hur tre svenska reklamfilmer tillämpar olika typer av argument för att övertyga mottagarna av sitt budskap och vilka retoriska grepp som används för att nå ut till publiken. Vidare undersöks vilka budskap som är framträdande samt vilka samhällsfrågor reklamfilmerna anspelar på. LÄS MER

  4. 4. Ta vara på tecknen : En semiotisk analys över IKEAs marknads- och varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Johanna Andersson; Simone Skoglöf; [2016]
    Nyckelord :semiotik; semiotisk analys; IKEA; denotation; konnotation; reklamfilm; katalog;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur IKEA framställer mänskliga- och sociala relationer i sin marknadsföring. Samt, genom analysen, undersöka hur IKEA skapar bilden av företaget, varumärket, reklambudskapet och deras image genom att framställa vissa mänskliga relationer. LÄS MER

  5. 5. Rätt plast på rätt plats : En kartläggning av plastavfallsströmmar i Uppsala

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknik

    Författare :Anna Hilding; Anna Högberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Klimatpåverkan kan betraktas som vår tids största utmaning, såväl globalt som lokalt. Som ett led i FN:s arbete med klimatkonventionen har Uppsala satt höga mål för sitt bidrag till att minska klimatpåverkan. LÄS MER