Sökning: "ikea globalisering"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden ikea globalisering.
1. Barriärer vid utveckling av effektiva team : En studie om hinder och möjligheter vid teamutveckling och strävan efter effektiva team
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : En ständigt föränderlig omgivning, påverkad av globalisering, konkurrens och nya trender fostrar en komplexitet som flertalet forskare hävdar kräva ett ökat fokus på teamarbete (McDonough, 2000; Sheard & Kakabadse, 2002). Därutöver skriver Cannon-Bowers och Bowers (2011) att intresset för team och hur de fungerar vuxit dramatiskt sedan början av 1900-talet. LÄS MER
2. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER
3. Wooden products supply chain to India : a study on glue board planks and finished products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : We live in a global world with companies that operate in different countries and continents. This globalization creates great opportunities for companies to reach new markets, but also lead to increased competition. This competition makes it essential for companies to constantly work with costs. LÄS MER
4. Oberoende av kulturen vill alla ha det perfekta hemmet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This thesis is an analysis of five IKEA commercials that were produced for different contexts and different target groups: one that was played in many countries, one for North America, one for Australia, one for Poland and one for Italy. These commercials were analysed on three different levels, with every level of analysis based on the findings on the preceding level. LÄS MER
5. Företagskulturens inverkan på den enskilde individen : en fallstudie av IKEA Kalmar och IKEA Dubai
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Globalisering är något som de senaste åren blivit ett allt mer igenkänt begrepp bland oss människor, detta är något som berör både oss individer samt företagsvärlden. Den främsta anledningen till att detta är något som ligger i tiden beror på att numer finns möjligheterna, tekniken har tagit oss framåt vilket skapat ett behov bland oss människor av att se världen. LÄS MER