Sökning: "ikea hälsa"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden ikea hälsa.
1. Human Centric Lighting : Automatisk belysningsvariation för hälsa, välbefinnande och elsparande
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EnergiteknikSammanfattning : Examensarbetet är en undersökning avseende implementering av Human Centric Lighting (HCL)- system i hemmamiljö. En litteraturstudie har genomförts om HCL, dess effekter på människan och LED-belysningens påverkan både på människan och miljön. LÄS MER
2. The IKEA Industry way of ergonomic risk assessment : Development of a global standard for ergonomic risk assessment
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : In 2018 IKEA Industry, the largest producer of wood-based furniture for IKEA customers presented their sustainability strategy for Financial Year 2025. In Health & Safety, they want to minimize ergonomic risks at their factories. LÄS MER
3. Gemensam syn på socialt ansvar - en faktor att beakta vid rekrytering : En diskursanalys om Corporate Social Responsibility
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Föetagens sociala ansvar är en fråga som har blivit allt mer aktuell. Det blir allt viktigare att företag är medvetna om den påverkan de har på samhället. Corporate Social Responsibility (CSR) och hållbarhet används när det talas om företagens ansvarstagande och sociala ansvar. LÄS MER
4. Varför används inte friskvårdsförmåner? : En intervjustudie genomförd på IKEA Industry Älmhult AB med fokus på anställdas användande av friskvårdsförmåner utifrån lärande och hälsolitteracitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : IKEA Industry Älmhult AB erbjuder en rad förmåner. De arbetar med olika former av friskvård, dels företagshälsovård och arbetsmiljö men även friskvårdsbidrag, massage och olika hälsoundersökningar samt tester. LÄS MER
5. IKEA OCH KONSUMENTERNA : En studie om marknadsföring och makt på sociala medier
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med den här rapporten är att ta reda på hur konsumenterna ser på IKEAs marknadsföring i sociala medier. Vi vill också titta på konsumenternas maktförhållande i relation till denna fråga. Problem: I dagen samhälle marknadsför sig allt fler företag på sociala medier. LÄS MER