Sökning: "ikea kultur problem"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden ikea kultur problem.

  1. 1. Värderingar styr företagens sociala hållbarhetsarbete - Mänskliga rättigheter som en del av företagens samhällsansvar

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rebecca Sundberg; [2012]
    Nyckelord :CSR; Ansvar; Mänskliga Rättigheter; H M; Volvo; IKEA;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag studerat vad Corporate Social Resonsibility (sv. företags samhällsansvar) fyller för funktion när det kommer till implementeringen av de mänskliga rättigheterna i de land som multinationella företag har verksamhet i. LÄS MER

  2. 2. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Rebecka Petersson; Leila Khouja; [2011]
    Nyckelord :Standardisation; Adaptation; Country of origin; the Spanish market; Standardisering; Anpassning; Country of origin; den spanska marknaden;

    Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER

  3. 3. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet

    Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Sofia Widén; Sofia Sundkvist; [2008]
    Nyckelord :SNS; marknadsföring; WOM; word of mouth; mun-till-mun; sociala roller; nätverk; Internet; sociala forum; vänskap; etik; moral; facebook; lunarstorm;

    Sammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER

  4. 4. Kulturens och organisationskulturens påverkan på utbrändhet –en komparativ studie mellan Ikea i Älmhult Sverige och Ikea i Guangzhou Kina

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Sara Edlund; Elin Blomkvist; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här undersökningen har studerat skillnader mellan arbetets påverkan på utbrändhet i Kina och Sverige. Studien hade för avsikt att se om skillnader förekom, vilka skillnader det var samt hur de yttrade sig. Studier inom området i Kina är mycket outforskat medan det i Sverige och övriga västvärlden talas om det dagligen. LÄS MER

  5. 5. IKEA:s företagskultur ur ett internationellt perspektiv. Enhetlig och svensk eller differentierad och mångkulturell?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågor

    Författare :Lisa Feldt; [2004]
    Nyckelord :IKEA; företagskultur; nationell kultur; kultur;

    Sammanfattning : Genom globaliseringen i världen kan företag idag, i högre utsträckning än förr, expandera på världsmarknaden. Samtidigt har företagskultur, som styrmedel för att ena personalen, uppmärksammats inom företagsvärlden de senaste decennierna. LÄS MER