Sökning: "ikea kultur problem"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden ikea kultur problem.
1. Värderingar styr företagens sociala hållbarhetsarbete - Mänskliga rättigheter som en del av företagens samhällsansvar
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I denna uppsats har jag studerat vad Corporate Social Resonsibility (sv. företags samhällsansvar) fyller för funktion när det kommer till implementeringen av de mänskliga rättigheterna i de land som multinationella företag har verksamhet i. LÄS MER
2. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER
3. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet
Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturSammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER
4. Kulturens och organisationskulturens påverkan på utbrändhet –en komparativ studie mellan Ikea i Älmhult Sverige och Ikea i Guangzhou Kina
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Den här undersökningen har studerat skillnader mellan arbetets påverkan på utbrändhet i Kina och Sverige. Studien hade för avsikt att se om skillnader förekom, vilka skillnader det var samt hur de yttrade sig. Studier inom området i Kina är mycket outforskat medan det i Sverige och övriga västvärlden talas om det dagligen. LÄS MER
5. IKEA:s företagskultur ur ett internationellt perspektiv. Enhetlig och svensk eller differentierad och mångkulturell?
C-uppsats, Göteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågorSammanfattning : Genom globaliseringen i världen kan företag idag, i högre utsträckning än förr, expandera på världsmarknaden. Samtidigt har företagskultur, som styrmedel för att ena personalen, uppmärksammats inom företagsvärlden de senaste decennierna. LÄS MER