Sökning: "ikea kund"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden ikea kund.

  1. 1. Vägen till gynnsam returlogistik : En enfallsstudie på Ikea DC

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :hampus poutiainen; Simon Sigvant; [2019]
    Nyckelord :Logistics; Return logistics; Reverse logistics; Supplier relationship management; Return management; Return avoidance; Gatekeeping; Distribution central; Distribution centre; B2B; Business-to-business.; Logistik; Returlogistik; Distributionscentral; Grön logistik;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to identify key-factors for the development of reverse logistics in a distribution central. The study should contribute to cover the knowledge gap that is the problem area: development of reverse logistics in a distribution central. LÄS MER

  2. 2. IKEA Foods hållbarhetsarbete -om och hur CSR-aktiviteter kan skapa kundvärde inom IKEA Food

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Thynell; Johanna Björnfot; [2013-09-27]
    Nyckelord :CSR; Consumer social responsibility; grön marknadsföring; värdeskapande för kund; hållbarhet; konsumetbeteende;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Konstruktion av klädhängare för combitech Ab

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Henrik Karlsson; [2011]
    Nyckelord :Design:Produktutveckling:Flygteknik;

    Sammanfattning : Företaget Combitech AB hade sedan tidigare tittat på att försöka framställa en klädhängare ämnad åt deras konsulter. Den tänkta produkten skall få konsulten att alltid känna samhörighet till Combitech AB då konsulten befinner sig på uppdrag hos kund. LÄS MER

  4. 4. Konsumera mera!- En fallstudie av inspiration i saluhallen på IKEA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Nielsen; Louise Zimmergren; Sara Tunelid; [2011]
    Nyckelord :ikea; inspiration; saluhallen; spontanköp; volymhandel; sinnen; konsumentens köpprocess; impulser; aktivitetsyta; oplanerade köp; butiksatmosfär; köphjälp; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som inspirerar kunder att handla när det kommer till volymförsäljning. Vidare är syftet att ta reda på om butiken kan hjälpa kunden att minnas att hon vill göra ett köp. LÄS MER

  5. 5. IKEA FAMILY : Mervärde för dig som kund eller ytterligare ett plastkort i plånboken

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Vinnars; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER