Sökning: "ikea kundnöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ikea kundnöjdhet.

  1. 1. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  2. 2. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emelie Sundström; Emma Södergren; [2021]
    Nyckelord :Last-mile delivery; large goods; delivery of large goods; transportation; transportation innovation; PESTLE; Rogers’ diffusion of innovations;

    Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER

  3. 3. Measuring Circularity and Customer Satisfaction of Product-Service Systems at IKEA

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekologi

    Författare :Carolina Togård; [2016]
    Nyckelord :Key words:;

    Sammanfattning : An increasing number of business leaders, companies, organizations and policy makers are realizing that the current linear “take-make-waste” economic model is not sustainable and need to be changed in order to decouple economic growth from natural resource consumption. One way to achieve this is to make a transition from the linear economy to a circular economy in which material flows are circular so that access to products is possible with minimum extranction of natural resources and waste generated. LÄS MER

  4. 4. Uppskjutningsstrategin i varuproducerande företag : En kvalitativ studie om IKEA

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Marina Prnjak; Marina Uspor; [2010]
    Nyckelord :traditionell strategi; uppskjutningsstrategin; lönsamhet; kundanpassning; försörjningskedjan;

    Sammanfattning : Uppsatsen är uppbyggd kring företaget IKEA. Fokus ligger på uppskjutningsstrategin kring företagets arbete med att få kunden att vara delaktig i processen att få varorna färdigställda. I arbetet ligger det även fokus kring företagets kundnöjdhet, kundanpassning och lönsamhet samt hur de jobbar med dessa segment. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring : Kunden som medproducent

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Michél Moussa; Martin Jemsö; [2009]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; medproducentansvar; lönsamhet; relationer; värdeskapande; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Vi har valt att utifrån vår uppsats undersöka hur två företag – Swedbank och IKEA – arbetar med att få med kunden som medproducent. Hur de genom relationsmarknadsföring tillfredställer kundernas behov och hur ”kundnöjdheten” uppnås genom kundens delaktighet. LÄS MER