Sökning: "ikea kundnöjdhet"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ikea kundnöjdhet.
1. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet? Datum: 2022-06-03 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Författare: Johanna Lundh och Flora Trast Handledare: Anders Parment Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER
2. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER
3. Measuring Circularity and Customer Satisfaction of Product-Service Systems at IKEA
Master-uppsats, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : An increasing number of business leaders, companies, organizations and policy makers are realizing that the current linear “take-make-waste” economic model is not sustainable and need to be changed in order to decouple economic growth from natural resource consumption. One way to achieve this is to make a transition from the linear economy to a circular economy in which material flows are circular so that access to products is possible with minimum extranction of natural resources and waste generated. LÄS MER
4. Uppskjutningsstrategin i varuproducerande företag : En kvalitativ studie om IKEA
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Uppsatsen är uppbyggd kring företaget IKEA. Fokus ligger på uppskjutningsstrategin kring företagets arbete med att få kunden att vara delaktig i processen att få varorna färdigställda. I arbetet ligger det även fokus kring företagets kundnöjdhet, kundanpassning och lönsamhet samt hur de jobbar med dessa segment. LÄS MER
5. Relationsmarknadsföring : Kunden som medproducent
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Vi har valt att utifrån vår uppsats undersöka hur två företag – Swedbank och IKEA – arbetar med att få med kunden som medproducent. Hur de genom relationsmarknadsföring tillfredställer kundernas behov och hur ”kundnöjdheten” uppnås genom kundens delaktighet. LÄS MER