Sökning: "ikea kvantitativ"
Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden ikea kvantitativ.
11. Optimering av ett kösystem på IKEA Kungens Kurva
Kandidat-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteoriSammanfattning : Detta arbete har undersökt hur många betjäningsstationer avdelningen Byten och Återköp på IKEA Kungens Kurva behöver för att nå en förväntad kötid inom nio minuter. Arbetet är uppdelat i en kvantitativ del samt en kvalitativ del. LÄS MER
12. Kommer centrum att överleva? : En kvantitativ studie till följd av entré Syds kommande etablering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den tredje september 2013 vann beslutet om Entré Syd laga kraft och det stod således klart att Ikea med tillhörande köpcentrum kommer att etablera sig på Söderslätts handelsområde. Detta har bidragit till att handlare och politiker i Umeå känner sig oroliga för hur övrig handel kommer att påverkas, där oron för centrumhandeln är framträdande. LÄS MER
13. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER
14. Supplier Capacity at IKEA – Capacity planning from an outside-in perspective
M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Background:IKEA has, during a long time, experienced problems with incorrect capacities registered in their system. There is no standardized way of working with registering and updating the information regarding capacity today. Therefore, the information regarding the suppliers’ capacities does not reflect the reality. LÄS MER
15. Värdegrund och Employer Branding : En kvantitativ studie på IKEA Karlstad
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka relationen värdegrund och Employer Branding och dess påverkan på de anställda inom en organisation. Tre frågeställningar formulerades inom ramen av syftet. LÄS MER