Sökning: "ikea kvantitativ"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden ikea kvantitativ.

  1. 11. Optimering av ett kösystem på IKEA Kungens Kurva

    Kandidat-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Persheng Babaheidar; Michaela Jernbeck; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt hur många betjäningsstationer avdelningen Byten och Återköp på IKEA Kungens Kurva behöver för att nå en förväntad kötid inom nio minuter.  Arbetet är uppdelat i en kvantitativ del samt en kvalitativ del. LÄS MER

  2. 12. Kommer centrum att överleva? : En kvantitativ studie till följd av entré Syds kommande etablering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hannah Edenbrink Andersson; Linnea Schönström; [2014]
    Nyckelord :konsumentbeteende; attribut; bakomliggande faktorer; val av inköpsställe;

    Sammanfattning : Den tredje september 2013 vann beslutet om Entré Syd laga kraft och det stod således klart att Ikea med tillhörande köpcentrum kommer att etablera sig på Söderslätts handelsområde. Detta har bidragit till att handlare och politiker i Umeå känner sig oroliga för hur övrig handel kommer att påverkas, där oron för centrumhandeln är framträdande. LÄS MER

  3. 13. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Evelina Manfredsson; [2013]
    Nyckelord :Economics; The impact of culture; ethics and religion; consumer behavior; International marketing; swedishness; Ekonomi; marknadsföring; IKEA; H M; Kulturell påverkan; etik och religion; konsumentbeteende; internationell marknadsföring; svenskhet;

    Sammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER

  4. 14. Supplier Capacity at IKEA – Capacity planning from an outside-in perspective

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Johanna Viklund; Johanna Larsson; [2012]
    Nyckelord :Capacity Planning; Supplier Capacity; Process implementation; Process evaluation; Kapacitetsplanering; Leverantörskapacitet; Process implementering; Process utvärdering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background:IKEA has, during a long time, experienced problems with incorrect capacities registered in their system. There is no standardized way of working with registering and updating the information regarding capacity today. Therefore, the information regarding the suppliers’ capacities does not reflect the reality. LÄS MER

  5. 15. Värdegrund och Employer Branding : En kvantitativ studie på IKEA Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskap

    Författare :Adam Klang; Daniel Moström; [2012]
    Nyckelord :värdegrund; företagskultur; chefer; ledning; ledarskap; Employer Branding; varumärke; IKEA; IKEA Karlstad;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka relationen värdegrund och Employer Branding och dess påverkan på de anställda inom en organisation. Tre frågeställningar formulerades inom ramen av syftet. LÄS MER