Sökning: "ikea lack"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden ikea lack.

  1. 1. Developing Guidelines for Proactive Supply Chain Risk Management - A Case Study at IKEA Category Food Logistic Services

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Isabella Dahlheim; Anna Myhrman; [2023]
    Nyckelord :Supply Chain Risk Management SCRM ; Proactive SCRM; Risk Management Maturity; Risk Culture; Learnings Lessons Learned ; Multiple Case Study; Design Science Research Approach; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The number of supply chain disruptions has increased over the last couple of years. The Covid-19 Pandemic, blockage of the Suez Canal and Russian invasion of Ukraine are some well-known examples of disruptions. LÄS MER

  2. 2. Transforming Phase of Circular Business Model Innovation in IKEA:A Case Study from Circular Business Ecosystem Perspective

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Veronika Kral; [2023]
    Nyckelord :Circular business model; Circular business model innovation; Transforming phase; Circular economy; Circular business ecosystem; IKEA;

    Sammanfattning : Circular economy has gained significant attention in the past decade as a potential solution to address sustainability challenges. Implementing circular business model in the core business operation of a company is referred as circular business model innovation (CBMI). LÄS MER

  3. 3. The AR-t of Marketing : Understanding Customers' Hedonic and Utilitarian Expectations and its Fulfilment in Augmented Reality Marketing

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Philip Kaburek; Viktor Segerqvist; [2023]
    Nyckelord :Augmented Reality; Augmented Reality Marketing; Customer Expectation; Customer Experience; Utilitarian Benefits; Hedonic Benefits;

    Sammanfattning : Background:  The prevalence of augmented reality (AR) is on an upward trend and is expected to accelerate in growth in the upcoming years. This poses a strategic opportunity for marketers as it paves the way for incorporating AR into their marketing activities. LÄS MER

  4. 4. Vad hade Ingvar gjort? : En kvalitativ studie om svenska IKEA-bolags kulturstyrning vid distansarbete.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jesper Selskog; Joakim Valfridsson; [2022]
    Nyckelord :IKEA; corporate culture; cultural management; telecommuting; management control; Covid-19; management accounting; IKEA; Företagskultur; Kulturstyrning; Ekonomistyrning; Verksamhetsstyrning; Covid-19; Distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagskultur är de trossystem, normer, värderingar och underliggande antaganden vars syfte är att bidra till en målkonkgruens inom organisationen. Litteraturen talar således för vikten av kulturstyrning, det framgick dock att det fanns en brist på studier kring hur företag aktivt styr sin företagskultur vid distansarbete. LÄS MER

  5. 5. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER