Sökning: "ikea processer"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden ikea processer.
1. Surveying inner source adoption in IKEA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Open source has lately been gaining more traction and recognition in the software industry. The practices are being implemented within various organisations through an approach known as inner source, which involves taking the principles and practices that have been proven effective in open source environments and applying them within an internal context. LÄS MER
2. Vad hade Ingvar gjort? : En kvalitativ studie om svenska IKEA-bolags kulturstyrning vid distansarbete.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Företagskultur är de trossystem, normer, värderingar och underliggande antaganden vars syfte är att bidra till en målkonkgruens inom organisationen. Litteraturen talar således för vikten av kulturstyrning, det framgick dock att det fanns en brist på studier kring hur företag aktivt styr sin företagskultur vid distansarbete. LÄS MER
3. E-handeln ur ett omnichannel : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Omnichannel är en term som syftar till att förtydliga kundperspektivet genom att integrera processer för ett sömlöst flöde i alla tillgängliga kanaler. Kanalerna kan bland annat vara fysiska butiker, hemsidor eller appar, där integreringen av flerkanalssystem eftersträvar en friktionsfri och en sömlös köpupplevelse. LÄS MER
4. E-handel ur ett omnichannel perspektiv : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Omnichannel is a term that aims to clarify the customer perspective by integrating processes so the customer can interact through all available channels seamlessly. Common channels used are such as physical stores, websites or apps, where the integration of multichannel systems strives for a friction-free and a seamless shopping experience. LÄS MER
5. Facilitating Radical Collaboration in Open Innovation : A case study in collaboration with IKEA
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The increased customer demand for innovative and sustainable solutions implies that companies need to seek knowledge, and insights, beyond their traditional business models. This by opening up barriers and collaborating with other stakeholders. Using this approach is referred to in the literature as practicing open innovation. LÄS MER