Sökning: "ikea sortiment"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden ikea sortiment.
1. Skapa nytt av nästan nytt : En undersökning i huruvida en möbeltapetserare kan arbeta med återbruk av modernt producerade möbler
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitetSammanfattning : Kan en möbeltapetserare arbeta med återbruk av modernt producerade möbler? I vårt examensarbete har vi arbetat med återbruk av några utvalda produkter ur Ikeas sortiment. Vi har med vårt yrkeskunnande som möbeltapetserare och vår miljö som utgångspunkt velat skapa uppgraderade möbler av det människor tröttnat på. LÄS MER
2. Affärsstrategiska beslut när en jätte kommer till stan : Ett valexperiment när IKEA etablerar sig
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln har ökat kraftigt till följd av ett ökat antal aktörer med allt större butikskoncept. Denna utveckling och konkurrenssituation har inneburit större utmaning för de mindre detaljhandelsföretagen på grund av deras begränsade ekonomiska och personella resurser. LÄS MER
3. Standardiserat spotlightfäste
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Våren 2016 påbörjades detta kandidatexamensarbete med IKEA of Sweden som uppdragsgivare. Uppdragets som gavs var att ta fram ett standardiserat spotlightfäste som fungerar för alla spotlights i IKEAs sortiment, i alla länder där IKEA har varuhus. LÄS MER
4. Effektivisering av en tjänsteleverantörs processer : Genomfört som en fallstudie på köksprojekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, ByggnadsteknikSammanfattning : Produktionskostnaderna i byggbranschen ökar ständigt och i en rapport utgiven av Sveriges byggindustrier kartläggs att uppemot 30-35 % av den totala produktionskostnaden i ett byggprojekt kan betraktas som slöseri. Slöseri kan beskrivas som de förbrukade resurser som inte skapar något värde för kunden, såsom förflyttning av material, väntan, avbrott, lagerhållning och överproduktion. LÄS MER
5. IKEA:s gråa hål : Hur IKEA kan få 50+ att handla mer möbler
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att beskriva och analysera varför IKEA-besökare i Karlstad, som tillhör kundgruppen 50+, väljer att inte handla möbler i samma utsträckning som de yngre besökarna. Metod: Uppsatsens undersökning grundas på en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER