Sökning: "ikea utveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden ikea utveckling.

  1. 1. Community members on the wall, are you more in love after all? : The differences between community members and non-members brand love, brand loyalty and purchase intentions

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Sandberg; Josephiene Dogan; [2023]
    Nyckelord :Marketing;

    Sammanfattning : Background: Social media is growing bigger and bigger by the day, and it wasn't that many years ago that it was first introduced to the world. Along with social media, the marketing world has changed immensely and one of the things that have been added over the years is social media-based brand communities that are groups of people that forms online to support or discuss a certain brand. LÄS MER

  2. 2. Surveying inner source adoption in IKEA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Alexander Malm; [2023]
    Nyckelord :Inner source; GitHub; GrimorieLab; metrics; KPI; repository analysis; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Open source has lately been gaining more traction and recognition in the software industry. The practices are being implemented within various organisations through an approach known as inner source, which involves taking the principles and practices that have been proven effective in open source environments and applying them within an internal context. LÄS MER

  3. 3. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  4. 4. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  5. 5. Water Risk Assessment of Agricultural Raw Materials in a Global Supply Chain : A Case Study of IKEA

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Victoria Berggren; [2022]
    Nyckelord :Water Risk Assessment; Freshwater; Water Depletion; Water Availability; Agricultural Raw Materials; Soy; Palm Oil; Agricultural Management Practices; and Material Sourcing; Riskbedömning för vatten; sötvatten; vattenbrist; vattentillgång; jordbruksråmaterial; soja; palmolja; jordbruksförvaltningsmetoder och materialförsörjning;

    Sammanfattning : Current mass consumption and production patterns have led to an unsustainable use of natural resources, including freshwater, which is one the most crucial natural resources for people and the planet. Agricultural production systems are alone responsible for 72 percent of all global water withdrawals. LÄS MER