Sökning: "ikeas betydelse"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden ikeas betydelse.
1. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER
2. Förpackningen, ett verktyg för att resurseffektivisera IKEAs distributionskedja
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Arbetet har undersökt vilka verktyg och metoder inom förpackningsutveckling IKEA använder för att resurseffektivisera sin distributionskedja. Distributionskedjan har under senare år blivit av allt större betydelse då produktionsanläggningar och kunder finns över hela världen. LÄS MER
3. Det perfekta svenska vykortet : IKEAs framställning av livet i katalogerna 2000-2015
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den här studien undersöker hur myten om det svenska livet representeras genom IKEA-katalogen. Empirin sträcker sig från år 2000 till år 2015. Detta görs genom Roland Barthes semiotiska bildanalys med inriktning på begreppet myt. Katalogerna från samtliga år studeras och tolkas för att skapa en övergripande bild av varje år. LÄS MER
4. Working process for Supplier Market Analysis, in line with IKEA's New Business approach
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : The world is continuously changing. Today many companies work hard to keep up with the surrounding world to stay competitive. To work with finding new business opportunities has become of higher importance than ever. IKEA is a global company facing a tremendous growth to reach their goal for 2020. LÄS MER
5. Storytelling i reklamfilm; Etnografisk innehållsanalys av Ikeas reklamfilm.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Forskning visar att företag idag bör engagera människor emotionellt snarare än rationellt för att förmedla budskap. Storytelling är ett effektfullt verktyg med fördelen att kunna engagera människor på en emotionell nivå samt att det kan nyttjas inom flera användningsområden. LÄS MER