Sökning: "ikeas påverkan"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ikeas påverkan.

  1. 1. Water Risk Assessment of Agricultural Raw Materials in a Global Supply Chain : A Case Study of IKEA

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Victoria Berggren; [2022]
    Nyckelord :Water Risk Assessment; Freshwater; Water Depletion; Water Availability; Agricultural Raw Materials; Soy; Palm Oil; Agricultural Management Practices; and Material Sourcing; Riskbedömning för vatten; sötvatten; vattenbrist; vattentillgång; jordbruksråmaterial; soja; palmolja; jordbruksförvaltningsmetoder och materialförsörjning;

    Sammanfattning : Current mass consumption and production patterns have led to an unsustainable use of natural resources, including freshwater, which is one the most crucial natural resources for people and the planet. Agricultural production systems are alone responsible for 72 percent of all global water withdrawals. LÄS MER

  2. 2. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  3. 3. CSR: Frivilligt eller påtvingat? : Ett strategiskt perspektiv på IKEAs hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :David Höglund; Tommy Abdulmasih; [2017]
    Nyckelord :CSR; hållbarhet; rapportering; strategisk; responsiv; etisk; legitimitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur strategiskt IKEA arbetar med CSR, genom att studera hur de hanterar samhällets förväntade krav för att uppnå legitimitet. Metoden var kvalitativ och genomfördes som en innehållsanalys, baserad på sekundärdata. LÄS MER

  4. 4. CSR:s påverkan på kundrelationer : En fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Thorell; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; marknadsföring; kundrelationer; kunders värdeskapande; Ikea; välgörenhetskampanjer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: CSR:s påverkan på kundrelationer – en fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer. Kurs: Företagsekonomi III, marknadsföring, 15 hp, 2FE73E. Författare: Alexander Thorell Handledare: Prof. LÄS MER

  5. 5. Kampraditet : En kvalitativ studie om grundarens betydelse för identitetsskapande på Ikea.

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Gustavsson Joakim; Alexandros Stolt; [2013]
    Nyckelord :Identitet identitetsreglering grundare Ikea Ingvar Kamprad;

    Sammanfattning : Kampraditet – En kvalitativ studie om grundarens roll i identitetsskapande i Ikea Grundarens påverkan på styrningen, kultur och identitet i organisationer utgör intresseområdet för denna uppsats. Ett företag med väldigt känd grundare har valts att analyseras, Ikea. LÄS MER