Sökning: "ikeas strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden ikeas strategy.

  1. 1. Humans as enablers of digital transformation of retailers: The design system SKAPA and its users as capabilities for IKEAs digital transformation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lauriane Martine Jambu; Nina Lotz; [2023]
    Nyckelord :digital transformation; retail industry; design system; dynamic capabilities; digital maturity; adoption; human factors; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore how a design system can serve as a resource for digital transformation within the retail industry, by drawing from the dynamic capabilities approach and the digital maturity framework by Pinto et al. (2023). LÄS MER

  2. 2. Cultural awareness for competitiveness in the global market  IKEA’s Japan adventures as case study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Yulia Lindholm; [2022]
    Nyckelord :Culture; Culture awareness; Globalization; Marketing Mix; Adaptation; Standardisation; Case Study;

    Sammanfattning : In internationalisation, entering new markets is a challenging and risky process.  There are various factors to consider when planning a strategic approach to meet the demand and preferences of customers in a foreign market. To meet this challenge, knowledge of the new market plays a major role in the outcome of internationalization. LÄS MER

  3. 3. Leveraging brand co-creation in a digital era: An IKEA case study

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Örnhem; Sophie Weir; Jesper Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Co-creation; IKEA; Brand Engagement; Brand Self-congruity; Category Involvement; Brand Interactivity; Brand Communities; Brand Value; Brand Knowledge; Web 2.0; User Generated Content; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to examine how IKEA works with customer brand co-creation and how it can be further leveraged in the digital era. Methodology: This paper adopts a qualitative case study method, where the primary data consists of an interview with a Social Media Specialist with pre-existing knowledge of brand co-creation at IKEA in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Utvecklingen av IKEAs miljöredovisning : en analys av perioden 2017-2020

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Toth; Danjela Tucakov; [2021]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; obligatorisk redovisning; frivillig redovisning; miljö; verklig och symbolisk;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze the development of IKEAs sustainability reports by focusing on environmental issues. Analyzed time period was between 2017 and 2020. The aim was to answer the research question whether IKEA is sending symbolic or substantive message through its sustainability reports. LÄS MER

  5. 5. Är detaljhandlarna fast i det förflutna? : En fallstudie av IKEAs köksavdelning

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Randau; Frida Tordsson; [2020]
    Nyckelord :Behaviour in store; Consumer behaviour; Information search; Complex purchase; Servicescape; Store layout; Store format; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour; Behaviour in store; Konsumentbeteende; Informationssökning; Komplexa köp; Servicescape; Butikslayout; Butiksformat; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour.;

    Sammanfattning : Konsumenters beteende har förändrats och i dag söker kunder inte efter produktrelaterad information enbart i den fysiska butiken inför att de ska genomföra ett komplext köp. Teknisk utveckling och butiker online har möjliggjort för konsumenten att söka information var och när de vill. LÄS MER