Sökning: "ikeas strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden ikeas strategy.
1. Humans as enablers of digital transformation of retailers: The design system SKAPA and its users as capabilities for IKEAs digital transformation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis aims to explore how a design system can serve as a resource for digital transformation within the retail industry, by drawing from the dynamic capabilities approach and the digital maturity framework by Pinto et al. (2023). LÄS MER
2. Cultural awareness for competitiveness in the global market IKEA’s Japan adventures as case study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : In internationalisation, entering new markets is a challenging and risky process. There are various factors to consider when planning a strategic approach to meet the demand and preferences of customers in a foreign market. To meet this challenge, knowledge of the new market plays a major role in the outcome of internationalization. LÄS MER
3. Leveraging brand co-creation in a digital era: An IKEA case study
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose is to examine how IKEA works with customer brand co-creation and how it can be further leveraged in the digital era. Methodology: This paper adopts a qualitative case study method, where the primary data consists of an interview with a Social Media Specialist with pre-existing knowledge of brand co-creation at IKEA in Sweden. LÄS MER
4. Utvecklingen av IKEAs miljöredovisning : en analys av perioden 2017-2020
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to analyze the development of IKEAs sustainability reports by focusing on environmental issues. Analyzed time period was between 2017 and 2020. The aim was to answer the research question whether IKEA is sending symbolic or substantive message through its sustainability reports. LÄS MER
5. Är detaljhandlarna fast i det förflutna? : En fallstudie av IKEAs köksavdelning
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konsumenters beteende har förändrats och i dag söker kunder inte efter produktrelaterad information enbart i den fysiska butiken inför att de ska genomföra ett komplext köp. Teknisk utveckling och butiker online har möjliggjort för konsumenten att söka information var och när de vill. LÄS MER