Sökning: "ikeas varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ikeas varumärke.
1. Responsible paper sourcing in a global matrix organised retail company
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Pressure from regulation as well as customer demand on responsibly sourced and produced goods and services is greater than ever. IKEA is considered a bench mark company as regards CSR in global supply chains and now a system needs to be put in place to also secure responsible paper sourcing. LÄS MER
2. Analys av fyra svenska företags kundtidningar : Kundrelation och varumärke byggs när redaktionellt material anpassas för både tryck och webb
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : This paper aims to clarify how four customer magazines and digital versions of the magazines are being used by their target group. It focuses on the Ikea customer magazine specifically. LÄS MER
3. Storytelling i reklamfilm; Etnografisk innehållsanalys av Ikeas reklamfilm.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Forskning visar att företag idag bör engagera människor emotionellt snarare än rationellt för att förmedla budskap. Storytelling är ett effektfullt verktyg med fördelen att kunna engagera människor på en emotionell nivå samt att det kan nyttjas inom flera användningsområden. LÄS MER
4. Digitaliserad Storytelling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Digitaliserad Storytelling – En fallstudie om att bygga IKEAs varumärke genom berättelser Seminariedatum: 2013-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Evelina Dahlman, Madeleine Hjalmarsson och Lovisa Mellbin Handledare: Fil. Dr. LÄS MER
5. Värdegrund och Employer Branding : En kvantitativ studie på IKEA Karlstad
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka relationen värdegrund och Employer Branding och dess påverkan på de anställda inom en organisation. Tre frågeställningar formulerades inom ramen av syftet. LÄS MER
