Sökning: "illojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet illojalitet.

  1. 1. Viral eller Lojal? - En utredning om förhållandet mellan privatanställdas yttrandefrihet och kritikrätt respektive lojalitetsplikt i relation till användandet av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Ellen Elofsson; Alice Di Vincenzo; [2024]
    Nyckelord :yttrandefrihet; kritikrätt; lojalitetsplikt; sociala medier; tystnadsplikt; uppsägning; avsked; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Arbetet syftar till att återge rättsläget inom yttrandefrihet, kritikrätt och lojalitetsplikt, främst i förhållande till arbetstagares och arbetsgivares rättigheter och skyldigheter inom anställningsförhållandet, i den privata sektorn. Ett särskilt intresse ges åt tillämpning på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Lojalitetsplikt inom aktiebolagsrätten : En behandling av det aktiebolagsrättsliga förhållandet mellan aktieägare och bolagsföreträdare

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Markus Folemark; Gustav Spetz; [2018]
    Nyckelord :Lojal; lojalitet; illojal; illojalitet; lojalitetsplikt; lojalitetsförpliktelser; aktiebolagsrätt; lojalitetsförhållande; bolagsföreträdare; likhetsprincipen; styrelseledamot; verkställande direktör; passivitet; aktieägare; kapitalstruktur; företagsekonomi; juridik; aktieägares intresse; bolagets intresse; vinstsyfte; intressekonflikt; skadestånd;

    Sammanfattning : Ordet lojalitet är ett vitt förekommande begrepp som används vid beskrivning av hur olika parter skall förhålla sig samt visa trohet och omsorg mot varandra. Motsatsen till ordet lojalitet brukar vara illojalitet, dock är de inte nödvändigtvis varandras rättsliga motsatser. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesillojalitet inom EMV livsmedel : En kvantitativ studie om konsumentattityders bidrag till varumärkesillojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Hofgren; Mia Wiklund; [2018]
    Nyckelord :Consumer attitudes; Brand disloyalty.; Konsumentattityder; Varumärkesillojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att diskutera hur konsumentattityder bidrar till varumärkesillojalitet. Metod: Denna studie har utgått från en deduktiv metodansats. Insamling av empiriskt material har skett genom en kvantitativ undersökning där webbenkätfrågor har skickats ut enligt ett bekvämlighetsurval. LÄS MER

  4. 4. Predicting Customer Churn Using Recurrent Neural Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Jesper Ljungehed; [2017]
    Nyckelord :churn prediction; churn; prediction; recurrent neural network; rnn; customer lifetime value; clv;

    Sammanfattning : Churn prediction is used to identify customers that are becoming less loyal and is an important tool for companies that want to stay competitive in a rapidly growing market. In retail, a dynamic definition of churn is needed to identify churners correctly. Customer Lifetime Value (CLV) is the monetary value of a customer relationship. LÄS MER

  5. 5. KUNDVÄRDE INOM TJÄNSTEFÖRETAG : En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mohammad Shehla; Duru Melda; [2016]
    Nyckelord :Service marketing; customer value; loyalty; disloyalty; customer orientation; marketing mix; Tjänstemarknad; kundvärde; kundlojalitet; illojalitet; kundorientering; marknadsmix;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Kundvärde inom tjänsteföretag – En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företags perspektiv  Datum: 8 Jan 2016  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Instution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola  Författare: Melda Duru & Shehla Mohammad  Titel: Kundvärde utifrån kundens och företagets perspektiv  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Tjänstemarknad, kundvärde, kundlojalitet, illojalitet, kundorientering, marknadsmix.  Frågeställning: Hur skiljer sig kundvärdet mellan en advokatbyrå och en mäklarbyrå?  Vilka är likheterna och olikheterna?  Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka likheter och olikheter det finns på kundvärde mellan en advokatbyrå samt en mäklarbyrå. LÄS MER