Sökning: "image identitet i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden image identitet i butik.

  1. 1. Är Showrooms framtiden för ditt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Issa Kram; Albin Engström; Jesper Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :Showroom; Varumärke; Modebranschen; Marknadsföring; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur varumärken uppfattas av konsumenter när den fysiska ytan är representerad i form av ett showroom snarare än en traditionell butik. Teoretiska perspektiv: Det teoretiska ramverket utgörs av Dimensions of BrandPersonality för att beskriva hur varumärken kan uppfattas och Image-profil-identitet för att undersöka huruvida de förändrade uppfattningarna är fördelaktiga för varumärken. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation med genusperspektiv i ett modesammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jasmine Söderström; Julia Magnusson; [2017]
    Nyckelord :Advertising; Communication; Fashion; Gender; Stereotype; Genus; Kommunikation; Marknadsföring; Mode; Stereotyper;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur man kan arbeta med kommunikation och genusfrågor i ett modesammanhang, vilken respons och effekt kommunikationen kan leda till samt om denna kommunikation kan bidra med konkurrensfördelar hos modeföretag. I arbetet undersöks hur ett modeföretag arbetar med genusfrågor och genusorienterad kommunikation samt vilken respons kommunikationen kan få, med fokus på den kvinnliga konsumenten som mottagare på marknaden. LÄS MER

  3. 3. Ett fast-fashion företag. Att kommunicera miljö och hållbarhet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEFINE MOLIN; SOFIE ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :CSR; Fast Fashion; Image; Profil; Identitet; Kommunikation; Hållbarhet;

    Sammanfattning : I denna studie har vi har valt att undersöka och analysera ett enskilt fast fashion-företag kring ämnet miljö och hållbarhet, nämligen Gina Tricot. Valet av företag grundar sig i intresset av att undersöka hur ett förhållandevis ungt fast fashion-företag engagerar sig inom miljö och hållbarhet. LÄS MER

  4. 4. Kombination av egna och etablerade varumärken : Ett företags liv eller död?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jennie Adolfsson; Jenny Söderberg; [2012]
    Nyckelord :beteenden; kommunikation; sortiment; mode; identitet; profil; image; attitudes; behaviors; communication; brand; fashion; identity; profile; image; attityder; målgrupp; varumärken;

    Sammanfattning : Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. LÄS MER

  5. 5. Hur anpassas stimuli i butiksatmosfären i en stor och i en liten butik inom samma kedja?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Ulrika Eriksson; Emma Almroth; [2012]
    Nyckelord :Butikskommunikation; butiksatmosfär; image; profil; identitet; M-R modellen; koncept;

    Sammanfattning : Inom ett företag är det viktigt att ha en enhetlig kommunikation utåt mot kunder. Butiksatmosfären är en del av butikskedjans helhet, vilken påverkar hur kunderna upplever butikerna. Då butikskedjorna får anpassa sina butiker efter ytan, påverkas även den enhetliga kommunikationen som butikskedjan sänder ut. LÄS MER