Sökning: "image stockholm"

Visar resultat 1 - 5 av 362 uppsatser innehållade orden image stockholm.

  1. 1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 2. Sekelskiftets molnkonst : En ekokritisk studie av Charlotte Wahlströms molnskildringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Frida Händler; [2023]
    Nyckelord :Art History; 19th Century Painting; landscape painting; clouds; cloud studies; mood painting; Charlotte Wahlström; ecocriticism; Anthropocene;

    Sammanfattning : This essay examines cloud depictions made by the Swedish artist Charlotte Wahlström (1849–1924) during the turn of the twentieth century. The purpose of the essay is to increase the knowledge of the works of a relatively unexplored female artist and discuss how an ecocritical perspective can bring new light to landscape painting during this period of time. LÄS MER

  3. 3. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER

  4. 4. Digital goniometer : Ett mätverktyg för att effektivisera rehabilitering efter böjsenskada

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Lisa Almstedt; Maja Wahlin; [2023]
    Nyckelord :Angle measurement; Flexor tendon injury; Rehabilitation; TAM; Mobile application; Digital tool; Vinkelmätning; Böjsenskada; Rehabilitering; TAM; Mobilapplikation; Digitalt verktyg;

    Sammanfattning : Mellan år 2020 och år 2021 registrerades 381 operationer av böjsenskador i Sverige. Rehabiliteringsprocessen efter en böjsenskada är lång och kräver kontinuerlig uppföljning. Uppföljningen sker genom mätningar av böj- och sträckförmågan i de fingrar som patienten opererat. LÄS MER

  5. 5. Damned if you do, damned if you don't.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Ellqvist; Nicholas-Joel Kisling; Katharina Nadine Junge; [2023]
    Nyckelord :H M; sustainability; case; brand image; brand reputation; vocal; brand management; strategy; Business and Economics;

    Sammanfattning : “(Un)sustainable fashion: H&M breaks promise.” “H&M sued for greenwashing claims, again.” “H&M under fire!” Helena Holgersson is sitting in her office on the top floor of H&M’s Stockholm Headquarters staring at the headlines flickering on her computer screen. LÄS MER