Sökning: "imagen negativa"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden imagen negativa.

  1. 1. All publicitet är bra publicitet, eller? : En kvalitativ studie om hur företagsimage påverkas av negativ publicering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dennis Mikkelsen; Sabina Andersson; Tobias Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Image; CSR; Lojalitet;

    Sammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business administration, 15 cr Academy: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Sabina Andersson, Tobias Gustafsson, Dennis Mikkelsen Title: All publicity is good publicity, right? - A qualitative study of how corporate image is affected by negative publicity. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Brand image, corporate identity, negative publicity, loyalty. LÄS MER

  2. 2. Contraste en las estrategias de cortesía en hablantes de sueco y español. : Un estudio intercultural.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för moderna språk

    Författare :Marta Soto Hernández; [2019]
    Nyckelord :cortesía intercultural; cortesía positiva; cortesía negativa; imagen social; transferencia; adaptación;

    Sammanfattning : Este estudio investiga el uso de estrategias de cortesía por parte de hablantes de español y sueco. La investigación se basa en las respuestas aportadas por hablantes nativos de sueco quienes han aprendido español, hablantes nativos de español quienes han aprendido sueco y hablantes los cuales hablan ambos idiomas desde la infancia. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesutvidgning - En studie om konsumenters attityder mot ökad tillgänglighet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Johanna Pihlgren; [2014]
    Nyckelord :Brand extension; luxury brands; luxury consumption; Varumärkesutvidgning; lyxvarumärken; lyxkonsumtion;

    Sammanfattning : När ett företag väljer att utvidga sitt varumärke kan det av olika anledningar antingen gynna eller missgynna varumärkets värde. Risken att strategin påverkar varumärket negativt är större hos varumärken och det är svårt att implementera strategin rätt för att det inte ska skada imagen. LÄS MER

  4. 4. El uso de la descortesía en los debates electorales televisivos : Un análisis contrastivo entre políticos suecos y españoles.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för spanska

    Författare :Susanne Karlberg Hauge; [2013]
    Nyckelord :Descortesía; cortesía; debates electorales; imagen básica; imagen positiva; imagen negativa;

    Sammanfattning : En muchos países, ante las elecciones, los representantes de los dos partidos más importantes se encuentran en un debate político televisivo cara a cara. La forma normal del debate político es polémica y, para poder dañar la imagen del otro, los ataques verbales de descortesía son frecuentes. LÄS MER

  5. 5. Hav, Fästning, Kurort & Surfing : En studie om image och varumärke för en destination, med Varberg som fall

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Henric Andersen; Joakim Wilhelmsson; [2012]
    Nyckelord :image av destinationer; Varberg; fallstudie; Destinationsvarumärke; stadsvarumärke; platsvarumärke; varumärke;

    Sammanfattning : Det är svårt att skapa en enhetlig bild av en destination eller stad, och därför är det svårt att skapa ett destinationsvarumärke. Destinationens image, alltså hur folk ser på destinationen och uppfattar den, kan påverka varumärkets framgång, och även tvärtom. LÄS MER