Sökning: "images of femininity"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden images of femininity.

  1. 1. Quiero Bailar : En fallstudie om hur Ivy Queen utmanar normativa könsroller i Latinamerika och genrekonventioner i reggaetón med låten ”Quiero Bailar”

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Elizeth Casal; [2024]
    Nyckelord :Ivy Queen; reggaetón; genre conventions; genre; voice; perreo; gender in Latin America; queer; masculinity; femininity; marianismo; machismo;

    Sammanfattning : In the music genre reggaetón there has been an ideal premiering hypermasculine behaviour and narratives. The female reggaetón artist Ivy Queen has been active within the genre since the early beginnings. She has spoken about the impact it had on her, working against so many men i a masculine culture. LÄS MER

  2. 2. “I suppose if it ́s Kim K I like blondes” : En kvalitativ analys av Kim Kardashians Instagram ur ett genus-, kändisskap- och maktperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Charlie Hedberg; Clara Klingstedt; [2023]
    Nyckelord :Kim Kardashian; celebrity; gender; power; Instagram; intersectionality; marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the portrayal of Kim Kardashian based on the images taken for the interview in Interview Magazine, as well as how the portrayal can be understood based on the intersection between gender, celebrity and power perspectives. The study also examines the comment section of the post that Kim Kardashian published on her Instagram page in conjunction with the interview in order to find out how her followers reacted to the pictures. LÄS MER

  3. 3. Kvällstidningarnas gestaltning av kändisskandaler ur ett genusperspektiv : En jämförande kvantitativ  studie om hur Margaux Dietz och Paolo Roberto framställs i samband med deras skandaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Märta Pagels; Ebba Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Quantitative content analysis; scandal; celebrity scandal; scandal journalism; media profiles; Margaux Dietz; Paolo Roberto; framing theory; gender; Aftonbladet; Expressen; media logic;

    Sammanfattning : This study has examined how the celebrities Paolo Roberto and Margaux Dietz were portrayed in the Swedish newspapers Aftonbladet and Expressen in connection with their scandals in 2020 and 2022. The purpose of the study is to investigate whether there are gender stereotypes in the way Roberto and Dietz are portrayed in newspapers, and to see what similarities and differences can be observed in the representation of the celebrities in text and image. LÄS MER

  4. 4. Hockeykillar och hästtjejer: identitet och könsnormer i elevers visuella kulturer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Johan Rosén; Anja Skog; [2022]
    Nyckelord :bildundervisning; elevers visuella kulturer; femininitet; könsnormer; maskulinitet; visuell kultur;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to make a contribution of knowledge about students’ visual cultures and what possibilities and limitations they might pose in visual art education. Semi-structured interviews were conducted with 15-year-old students, which resulted in empirical data consisting of transcriptions of two interviews concerning the visual cultures of ice hockey and horseback riding. LÄS MER

  5. 5. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Frid; Lina Almén; Yasmin Garcia Johansson; [2022]
    Nyckelord :Female consumers; gender; stereotypes; fashion images; female ideals; gender progressive marketing; Kvinnliga konsumenter; genus; könsstereotyper; modebilder; kvinnoideal; genusprogressiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER