Sökning: "immersion"

Visar resultat 6 - 10 av 505 uppsatser innehållade ordet immersion.

  1. 6. Uncanny details : Exploration how the uncanny valley appears within the movements of virtual characters

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mikael Ytterstedt; [2023]
    Nyckelord :Virtual body language; Uncanny Valley; game user experience; animation; game development; motion capture; immersion;

    Sammanfattning : This study has examined what in virtual characters movement invokes negative sensations associated with the Uncanny Valley. This was done through a study involving semi-structured interviews, open-ended surveys and eye tracking during which the 10 participants observed gameplay and dialogue clips from three different games. LÄS MER

  2. 7. Virtuell lantbruksodling med fokus på interaktivitet och immersivitet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Oscar Stenström; Rolf Eneström; [2023]
    Nyckelord :VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Cultivation; VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Odling;

    Sammanfattning : Hemmaodling har på sistone sett ett ökat intresse hos flera svenskar, i takt med stigande inflation som lett till en generell oro över att kunna införskaffa råvaror till hemmet. Detta kandidatarbete utforskar användningen av VR som plattform för att utveckla en interaktiv och engagerande guide till odling hos användare som har en begränsad erfarenhet inom ämnet. LÄS MER

  3. 8. The World of Dungeons & Dragons in the EFL Classroom : A literary study on worldbuilding, mental imagery, immersion and applications of Dungeons & Dragons in the EFL Classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Fredrik Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Dungeons Dragons; EFL Classroom; Upper Secondary School; World-building; Mental Imagery; Immersion; Visualization;

    Sammanfattning : In a world where gamification is increasingly prevalent, Dungeons & Dragons is a vast, seemingly untapped arena into which students in an EFL classroom could potentially venture. By exploring the various applications of the hugely popular tabletop role-playing game, there are several aspects in which students and teachers can explore in order to find practical as well as theoretical uses for a role-playing game of this size and scope. LÄS MER

  4. 9. Biopolymers processed and used as enzyme carriers

    Master-uppsats, KTH/Fiber- och polymerteknologi

    Författare :Dániel Mészáros; [2023]
    Nyckelord :Biobased materials; plasticized sodium alginate; water stability; extraction kinetics; enzyme carrier; Biobaserade material; Mjukgjort natriumalginat; Vattenstabilitet; extraktionskinetik; Enzymbärare;

    Sammanfattning : Syftet med detta masterprojekt var att undersöka möjligheten att använda biobaserat, mjukgjort natriumalginat (NaAlg) som enzymbärare. Alginaterna görs traditionellt bearbetbara genom att tillsätta olika mjukgörare, såsom polyoler (glycerol, sorbitol, etc.), i detta arbete användes glycerol. LÄS MER

  5. 10. Moving Air : A Comparative Study of Physical Controllers and Hand Tracking in Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ólafur Konráð Albertsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual reality; hand tracking; training; comparative study;

    Sammanfattning : Onboarding is a procedure used to familiarize new employees with the details of a new industry, and VR and AR training are increasingly being used for role-specific medical field experiences. This study aims to explore the affordances and challenges of a task-specific shaped controller vs. a regular controller in a VR training scenario. LÄS MER