Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 144 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The Making of My Own Future : Student-centred education for African adult students in a CPIA in Verona, Italy

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Nadia Ricci; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the institution of Provincial Centres for Adults’ Education in 2015, Italy has created a new system for adults’ and especially adult migrants’ education, responding to the needs for language alphabetization, higher education for immigrants, and a response to scholastic dispersion. These Centres offer courses for the obtainment of middle school and high school diplomas, and certifications for language proficiency following the regulations of CEFR. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering inom SFI för nyanlända äldre kvinnor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sham Mohamed; Sara Haidar; [2023]
    Nyckelord :Swedish for immigrants; digitization; women; challenges; pedagogy; immigrant; Svenska för invandrare; digitalisering; kvinnor; utmaningar; pedagogik; invandrare;

    Sammanfattning : Att använda digitala verktyg i språkutbildningen för nyanlända äldre kvinnor kan vara utmanande på grund av språkliga, kulturella och tekniska begränsningar. Denna studie syftar därför till att identifiera och undersöka vilka särskilda utmaningar som kan uppstå vid digital språkutbildning för SFI-elever. LÄS MER

  3. 3. En undersökning av digitala verktyg – musiklärares uppfattningar av att använda digitala verktyg i musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Julius Augustinsson; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; secondary school; phenomenography; music education;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate music teachers’ perceptions of digital tools. It also aims to investigate aspects that might be relevant in how music teachers describe their education. The nature of this study is qualitative and in order to collect data for this study the method of interviewing was chosen. LÄS MER

  4. 4. Elite Education for the People? : Nuances of the International Baccalaureate Diploma Program in Polish High Schools

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Paulina Kucharska; [2023]
    Nyckelord :Public Education; International Baccalaureate; IB; Internationalization of Education; Educational Trajectories; Educational Strategies; Symbolic Capital;

    Sammanfattning : The International Baccalaureate (IB), a private curriculum associated largely with exclusive education for transnationally mobile upper classes, has recently began to quietly enter public, national education systems, offering its alternative, elite schooling in tuition-free state institutions. This paper explores the nuanced case of Poland, where IB diploma program is offered as one of the tracks within state schools, existing side-by-side and competing with the national curriculum. LÄS MER

  5. 5. Svenskundervisningens nytta för integration

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Philip Johansson Aronsson; [2023]
    Nyckelord :Migration; Migrants; Swedish education; Integration; Social room; Migration; migranter; svenskundervisning; integration; sociala rummet.;

    Sammanfattning : Syfte- Studien syftar på att belysa lärares erfarenheter av utbildning i svenska för nyanlända och dess möjlighet till integration i det svenska samhället med hjälp av det svenska språket. Studien kommer även utgå från ett elevperspektiv för att se hur utbildning i SFI (Svenska för Invandrare) hjälper elever att integreras i det svenska samhället. LÄS MER