Sökning: "impact of crm"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden impact of crm.

  1. 1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. A Predictive Analysis of Customer Churn

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Olivia Eskils; Anna Backman; [2023]
    Nyckelord :Churn prediction; CRM; optimization; applied mathematics; machine learning; gradient boosting; random forest; logistic regression; insurance industry; Kundbortfall; CRM; optimering; tillämpad matematik; maskininlärning; gradient boosting; random forest; logistisk regression; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : Churn refers to the discontinuation of a contract; consequently, customer churn occurs when existing customers stop being customers. Predicting customer churn is a challenging task in customer retention, but with the advancements made in the field of artificial intelligence and machine learning, the feasibility to predict customer churn has increased. LÄS MER

  3. 3. Utilization of AI in Digital Marketing : An empirical study of Artificial Intelligence and the impact of effectiveness, ethics and regulations.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Belinda Sundqvist; Jerar Ohanisian; shaafi osman ali; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence AI ; Digital marketing; Search engine optimization SEO ; Customer relationship management CRM ; Gathered data; Ethics; Effectiveness; Regulation;

    Sammanfattning : Date: 2023-05-30 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society & Engineering, Mälardalen University Authors: Belinda Sundqvist         Jerar Ohanisian                 Shaafi Osman Ali                        00/09/08                        97/09/03                               99/02/05 Title: Utilization & impact of AI in digital marketing Examinator: Magnus Linderström  Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Artificial intelligence (AI), Digital marketing, Search engine optimization (SEO), Customer relationship management (CRM), Gathered data, Ethics, Effectiveness, Regulation Research question: How do businesses utilize AI and how does it impact digital marketing? Purpose: The purpose of this study is to examine how organizations use artificial intelligence (AI) technology in their digital marketing, and how this affects their efforts to communicate digitally. This in conjunction with any repercussions regarding ethical and legal concerns, that may occur through the utilization of AI. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Gamification on User Engagement in a Secondhand E-commerce platform

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yen Dinh; Maya Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Gamification; secondhand e-commerce; game elements;

    Sammanfattning : Using game elements in a non-game context, called gamification, has grown popular recently and can be seen in education, health, and on e-commerce websites. In this thesis, the use of game elements, specifically badges is evaluated on a secondhand website. LÄS MER

  5. 5. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER