Sökning: "impact of public relations"
Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser innehållade orden impact of public relations.
1. “Mäns våld mot kvinnor ska upphöra” En kritisk diskursanalys av Sveriges nationella våldsförebyggande program på området mäns våld mot kvinnor (2022)
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Combating men’s violence against women has long been on the political agenda in Sweden and has intensified over the years. A national violence prevention program in the area of men’s violence against women has been in place since June 2022. LÄS MER
2. VEMS IDÉ VAR DET EGENTLIGEN? En statistisk analys av kommunala tjänstemäns inflytande i beslutsfattandet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study explores the relationship between politicians and civil servants in public administration, focusing on the alleged information advantage of civil servants and its impact on decision-making. Historically, there have been concerns about the potential for civil servants to exploit their knowledge advantage over politicians. LÄS MER
3. Game publishers and their constant need for damage control : A Content Analysis of Activision Blizzard's communication during their public-relations crises
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Big organisations and companies in game development and distribution have in recent years become involved in public-relations crises. In the past you could see that dissatisfied consumers have an impact on the image for organisations. LÄS MER
4. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER
5. Kvinnliga mördare i pressen : Offer eller förövare i offentliga blicken?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I takt med att intresset för true crime- och infotainment i media växer sig större ökar behovet av att studera nyhetsmediernas påverkan på skapandet av könsbaserade maktrelationer. Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för hur maktrelationer produceras genom tryckt nyhetsmedias rapportering kring kvinnor som mördar. LÄS MER