Sökning: "implementera affärside"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden implementera affärside.

  1. 1. inSource - Utveckling av ett socialt webbaserat arbetsverktyg för rekryterare inom data- och IT-branschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Martin Chemander; Oskar Holmberg; Linus Johansson; Adrian Nilsson; Erik Rundén; [2016-10-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att hitta lämpliga personer med rätt kompetens till jobb inom data- och IT-branschen är inte alltid enkelt, varför Software Skills, ett rekryteringsföretag i Göteborg, har gjort det till sin affärsidé. Eftersom de använder egenutvecklade tester för att utvärdera kandidater har behovet av ett skräddarsytt arbetsverktyg där testerna kan utgöra en integrerad del av systemet vuxit sig stort. LÄS MER

  2. 2. CSR integrerat i affärsidén- har det någon betydelse för företagens framgång?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Aida Mekonnen; Victoria Klyukina; [2014]
    Nyckelord :Framgång; CSR; CFP; CSR-strategier; Stakeholders theory; intressenter; CSR-kommunikation; fördelar med CSR;

    Sammanfattning : Titel: CSR integrerat i affärsidén – har det någon betydelse för företagens framgång? Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi, 15 hp Författare: Aida Mekonnen & Victoria Klyukina Handledare: Agneta Sundström Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2014- Juni Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur små och medelstora företag arbetar med CSR och att analysera om det finns en koppling mellan framgångsrika företag och integration av CSR i deras affärsidén. Metod: Arbetet grundar sig på både kvantitativ och kvalitativ sekundär data. LÄS MER

  3. 3. Grön logistik : En uppsats om oöverensstämmelser på transportmarknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Charlotte Hedin; Karstensdotter Kristin; [2010]
    Nyckelord :Grön logistik; transportbolag; affärsidé; involvering; mervärde; misfits;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den svenska transportmarknaden domineras idag av stora och internationella aktörer. Marknaden är mogen vilket innebär att transportbolagen måste erbjuda andra värden utöver själva transporten. Begrepp som miljö ligger långt ifrån transportsektorns grundtanke och blir därmed inget naturligt konkurrensmedel. LÄS MER

  4. 4. Ledarskapets betydelse för ett homogent varumärke : en studie av två tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Therese Arvidsjö; Carina Borg; Malin Jonasson; [2007]
    Nyckelord :personal; varumärke; intern marknadsföring; ledarskap; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Den ökade tjänstekonkurrensen har medfört att varumärket fått en allt större betydelse för ett företags framgång. I dagens tjänsteverksamhet handlar det om att skapa långsiktiga relationer med såväl medarbetare som kunder och det är medarbetarna som utgör den vitala rollen vid förmedlandet av varumärket. LÄS MER

  5. 5. Från loj till lojal : En fallstudie avseende företag inom telekombranschen & deras förmåga till värdeskapande processer.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Oscar Axman; Anders Nordling; [2006]
    Nyckelord :ekonomi; marknadsföring; tre; 3; telenor; lojalitet; värdeskapande; värdeskapandeprocesser; kandidatuppsats; C-uppsats; värdestjärna; service management; involvement theory; affärside; ;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om att finna de faktorer som är viktiga för att företag inom telekommunikationsbranschen skall kunna behålla sina kunder då kärnprodukten inte längre räcker till som konkurrensmedel. Orsaker som ligger till grund för dagens situation är juridiska förändringar, globala förutsättningar samt den tekniska utvecklingen. LÄS MER