Sökning: "implementering av digitala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden implementering av digitala medier.
1. Digitala medier och lärande : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av digitala medier i skolan kopplat till elevers lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Purpose and research questions: The purpose of the study is to investigate how digitization has affected the learning of students from a teacher’s perspective and their experiences. The study examines pros and cons as well opportunities and challenges with digital media. LÄS MER
2. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
3. Unga vuxnas syn på offentligt finansierade sociala medier : Potentiella syften, funktioner och skillnader jämfört med kommersiella plattformar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As many of the issues associated with large commercial social media platforms can be attributed to their business models, it is important to explore platforms with alternative business models. Therefore, this study explores how young adults, aged 18-30, envision a Swedish publicly funded social media platform in terms of its purpose and functionality, the difference compared to commercial platforms, and how young adults view its potential implementation in Sweden in 2023. LÄS MER
4. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER
5. Ingen vill väl bo under en sten? : En kvalitativ intervjustudie om svenska gymnasieelevers nyhetskonsumtion i förhållande till ett demokratiskt medborgarskap
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Digitaliseringen som sker i accelererande hastighet i dagens samhälle har bidragit till en mångfald av nyhetskanaler och informationskällor, vilket ställer krav på att välja ut nyhetsinnehåll för konsumtion i det digitala medielandskapet. I utbildningskontext förväntas elever förvärva skolväsendets demokratiska värden, där främst samhällskunskapsämnet fått axla rollen i att fostra och bilda kompetenta och ansvarskännande medborgare. LÄS MER