Sökning: "implicit and explicit experience"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden implicit and explicit experience.
1. Böcker, möblering, och beteenden : En studie om stök och bibliotekens spatiala påverkansmöjligheter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskapSammanfattning : This bachelor’s thesis deals with how the spatiality of libraries can correlate with instances of disorderly user behaviors. The fact that public libraries are among the types that are most prone to disorder, while Kriminalvården’s (the Swedish correctional service’s) librarians rarely experience similar problematic behaviors, could be said to illustrate a balancing act between anarchy and a manic need for control; where the most ideal compromise is, is based both upon personal values and the situation at hand. LÄS MER
2. Un estudio sobre la enseñanza de la gramática ¿Gramática explícita o gramática implícita?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : The role that grammar should occupy in the teaching of the Spanish language, and of languages in general, has varied throughout history. From taking a central role in the grammar-translation method to positioning grammar on the periphery and implicitly teaching it in the communicative approach. LÄS MER
3. Matematikundervisning i flerspråkiga klassrum : En studie om språkfrämjande strategier inom låg-, mellan- och högstadiet
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av dimensioner och strategier som främjar flerspråkiga elever inom låg-, mellan- och högstadiet. Samt att se vilka likheter och skillnader som framkommer i de olika stadierna. LÄS MER
4. Vokabulärundervisning i engelska på högstadiet och gymnasiet : Fem lärares syn på undervisning av vokabulär.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The purpose of this qualitative study is to compare five teachers’ beliefs about their students’ learning of vocabulary and compare that with current theories and recommended practices in the field. The method for collecting data was semi-structured interviews with teachers who teach English in both lower secondary and upper secondary schools in Sweden. LÄS MER
5. Användarupplevelsen i AI-baserade applikationer : En kvalitativ studie av interaktion med AI-drivna chatbotar för att optimera användarupplevelsen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Andelen av produkter med integrerad artificiell intelligens och tjänster som bygger på AI har ökat de senaste åren. Implementering och användning av tekniken är en snabbt växande marknad där tillväxten sker inom privata bolag och offentlig sektor. LÄS MER