Sökning: "important factors"
Visar resultat 1 - 5 av 12714 uppsatser innehållade orden important factors.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. Elektrifiering och lönsamhet i bilbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The most prominent trend in the automotive industry right now is electrification. Consumers and global regulations force companies to offer more environmentally friendly alternatives to the fossil car. But sustainable development is not only about offering environmentally friendly alternatives. It must also be economically feasible. LÄS MER
3. Folk och minnen i Glaskogen - En analys av överlevnadsfaktorer hos sägner, folklore och folkminnen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : This work is meant to show how memory can work within a smaller society when it comes to folklore and local history. What is remembered, how it is remembered and why it is remembered. LÄS MER
4. “Cross Your Fingers and Hope You Don’t Get Hacked” : A Qualitative Study on The Psychological Factors Behind Non-Compliance with Cybersecurity Recommendations
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Cybersecurity is one of the most important issues in today’s digitalized society, with new technology and security policies constantly being developed. However, one of the largest challenges threatening cybersecurity is the human factor — an aspect that is often overlooked in cybersecurity research and development. LÄS MER
5. Sociala medier och självförtroende : Hur användandet av sociala medier samverkar med upplevt självförtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund. Närvaron på sociala medier är hög bland Sveriges befolkning och tidigare forskning tyder på att intensiv användning kan ha en negativ effekt på välbefinnandet, samtidigt har självförtroende visat sig vara en viktig faktor för individens välbefinnande. LÄS MER