Sökning: "impression management in interview"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden impression management in interview.

  1. 1. Running to the top? - A qualitative research report investigating how the best male elite runners in Sweden relate to their own personal brand.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Olle Ahlberg; Adam Palm; [2023-07-03]
    Nyckelord :Personal brands; brand equity; sports marketing; track and field;

    Sammanfattning : This research seeks to further develop the understanding of how professional athletes relate to personal brand building. Previous literature has canvased the landscape of celebrity athletes in sports such as football, golf, tennis and basketball. LÄS MER

  2. 2. Svensk, kvinna och konvertit : En intervjustudie om svenska kvinnor som valt islam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Kristina Johannesson; Louise Rutikanga Ranton; [2023]
    Nyckelord :Swedish female converts; Islamic conversion; swedish Muslims; religious stigmatisation; social exclusion; social inclusion;

    Sammanfattning : The trend among Swedes to convert to Islam has increased in the country, parallel with theupswing of hate crimes against Muslims. This study intends to examine Swedish femaleconverts’ attitudes and relationships, with the Swedish majority society and the Muslimminority group in the country. LÄS MER

  3. 3. The progression towards data-driven manufactu : A case study of four Swedish factories

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Isak Draganovic; Mohammad Mahmoudi; [2023]
    Nyckelord :Data-driven manufacturing; M2DDM; Maturity Model for Data-Driven Manufacturing; Industry 4.0; Smart factories; Digital technologies; Data-driven tillverkning; M2DDM; Maturity Model for Data-Driven Manufacturing; Industri 4.0; Smarta fabriker; Digitalateknologier;

    Sammanfattning : Today’s technologies, such as Artificial Intelligence, Internet of Things and Digitals twins, have made data very valuable for most industries. The manufacturing industry is not exempted from this fact. LÄS MER

  4. 4. Instagram, identitet och kvinnorssjälvkänsla : En kvalitativ studie om kvinnors självbild på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Larissa Kutenda; [2022]
    Nyckelord :Instagram; identity; social media; women; self-esteem; Instagram; Identitet; självkänsla; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i sociologi studerar hur kvinnor presenterar sig själva på sociala mediet Instagram. Tidigare forskning visar att kvinnor får en dålig självkänsla beroende på hur de använder sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Att tala med skägget : Om skäggets betydelse för hur män framställer sig själva i vardagslivet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologi

    Författare :Tommy Skaresund; Emir Dizdarevic; [2022]
    Nyckelord :Beard; Facial hair; self-presentation; impression management; identity; Goffman; Skägg; självframställning; intrycksstyrning; identitet; Goffman;

    Sammanfattning : The theoretical background to this study is Goffman's dramaturgical perspective and his concept of identity. The purpose of the study is to investigate the significance of the beard for how men present themselves in everyday life. To answer the purpose of this study, qualitative semi-structured interview was chosen as the method. LÄS MER