Sökning: "in-house outsourcing"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden in-house outsourcing.

  1. 1. In-house vs. outsourcing: En undersökning av organisationsprocesser inom den svenska fastighetsbranschen under en tid av ekonomisk osäkerhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Provén; Elias Söderström; [2023-07-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå hur fastighetsägare väljer att strukturera sina organisationsprocesser, specifikt beslutsprocesserna kring att behålla operationer in-house eller att outsourca dem, under en tid av ekonomisk osäkerhet. Faktorer som kostnadsbesparingar, specialiserad kompetens och flexibilitet påverkar valet mellan att strukturera organisationsprocesserna in-house eller genom outsourcing. LÄS MER

  2. 2. Make or buy-analys för specialtillverkade komponenter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Philippe Toro-Hartman; Andreas Höddelius; [2023]
    Nyckelord :Make or buy; Outsouring; Insourcing; In-house; profitability analysis; Make or buy; Outsourcing; Insourcing; In-house; Lönsamhetsanalys;

    Sammanfattning : Projektarbetet utförs på uppdrag av Virtual Manufacturing AB (VM) där frågor gällande make or buy av specialtillverkade komponenter har undersökts och besvarats. VM tillverkar och säljer Lean Manufacturing Products, vilket är produktionshjälpmedel, som används inom en rad olika industrier. LÄS MER

  3. 3. Insourcings inflytande på ett företags Triple Bottom Line och inre effektivitet : En fallstudie om insourcing av processen för målning av instegspaneler på Scania

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rama Bahhi; Erna Velic; [2023]
    Nyckelord :Insourcing; Outsourcing; Efficiency; Manufacturing industry; Triple Bottom Line; Insourcing; Outsourcing; Inre effektivitet; Tillverkningsindustrin; Triple Bottom Line;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har uppstått ett skifte som inneburit att företag vill börja hantera sina processer internt som tidigare outsourcas. Många företag har upplevt att insourcing genererat samma eller förbättrade resultat som bidragit till ökad konkurrenskraft. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsförvaltning : -En studie om hur fastighetsbolag väljer att organisera sintekniska förvaltning in-house eller genom outsourcing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Olivia Fagrell; Ludwig Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsförvaltning; teknisk förvaltning; outsourcing; in-house;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på att skapa större förståelse kring hur fastighetsföretag organiserar sintekniska förvaltning och hur de använder externa leverantörer för att tillhandahålla olikatjänster istället för att hålla dem in-house. Vi undersöker även hur urvalsprocessen ser ut vidval av extern leverantör och hur tjänstekvalitet upprätthålls mot kunder, när arbetet ligger iextern aktörs händer. LÄS MER

  5. 5. Should we do it ourselves or should we let somebody else do it?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicholas-Joel Kisling; Julia Herma Cornée Dorothée Bosveld; [2023]
    Nyckelord :In-House Agency; Make-or-Buy; Insourcing; Outsourcing; External Agencies; Marketing; Brand Management; Advertising; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Should we do it ourselves or should we let somebody else do it? An exploratory study of in-house agencies and external agencies in marketing and brand management Course: BUSN39 - Degree project in Global Marketing Authors: Nicholas-Joel Kisling & Julia Herma Cornée Dorothée Bosveld Keywords: In-House Agency, Make-or-Buy, Insourcing, Outsourcing, External Agencies, Marketing, Brand Management, Advertising Purpose: The purpose of this study is to explore the dynamics of make-or-buy decisions in the context of marketing and brand management. Specifically, the research investigates the role and scope of in-house agencies beyond advertising, and analyses the motivations that drive companies to either insource or outsource marketing and brand management functions. LÄS MER