Sökning: "incidental teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden incidental teaching.

  1. 1. “There Is No Quick Fix” to Building Vocabulary. Teacher Cognition of EFL Vocabulary Development and Instruction in Swedish Upper Secondary Schools

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Jane Ekenberg; [2023-06-12]
    Nyckelord :English as a foreign language; language teacher cognition; vocabulary development; vocabulary knowledge; vocabulary instruction;

    Sammanfattning : Vocabulary is a central component to learning any language, but learning a foreign language requires particular attention to vocabulary development. As teacher cognition influences teachers’ instructional choices, their understanding of vocabulary development merits attention. LÄS MER

  2. 2. The Effectiveness of Word Focused Tasks. How Elaborate Processing Predicts Vocabulary Learning. A Literature Review.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Jane Ekenberg; Mirjeta Makolli; [2023-06-12]
    Nyckelord :English as a foreign language; involvement load hypothesis; technique feature analysis; vocabulary learning; vocabulary tasks.;

    Sammanfattning : L2 vocabulary learning is a sizeable challenge for all EFL students. Particularly, the lexical threshold for reading is a substantial learning feat requiring time and effort. Vocabulary research indicates that incidental learning alone is not sufficient for learners to achieve a functional EFL vocabulary. LÄS MER

  3. 3. Teacher views on translanguaging practices and teaching methods for vocabulary teaching – A qualitative study of four Swedish upper secondary school teachers of English

    L3-uppsats, Lunds universitet/Engelska; Lunds universitet/Avdelningen för engelska

    Författare :Alba Forés; [2023]
    Nyckelord :Translanguaging; teacher views; vocabulary teaching; explicit; implicit; multilingualism.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This essay explores four English teachers’ views on their methods of teaching vocabulary, as well as the incorporation of translanguaging in their teaching of English vocabulary. The study investigates what the teachers’ preferred methods of teaching vocabulary are and whether they rely more on implicit or explicit vocabulary teaching. LÄS MER

  4. 4. Digital och/eller analog ordinlärning i moderna språk : Ett Wordwall projekt med tyskelever i årskurs 9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Annabell Irsara; [2023]
    Nyckelord :incidental learning; intentional learning; phenomenography; text reading; vocabulary learning; Word wall approach; Wordwall; textrelaterad ordinlärning; elevers uppfattningar; inlevelseförmågan; Wordwall-aktiviteter;

    Sammanfattning : Syftet med mitt examensarbete är att få svar på hur en grupp elever i årskurs 9 i tyska funderar över sin språkinlärning i tyska. Utgångspunkten för min kvalitativa undersökning i klassrummet är två texter från Skolverket (2022a) som kartläggningsmaterial i tyska i årskurs 9 för att utmana elevernas läsförståelse genom textläsning och textrelaterade frågor som är införda i det digitala verktyget Wordwall. LÄS MER

  5. 5. Läsning och ordinlärning : En analys av undervisningsmaterialet Gracias 8 och Vamos a leer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Pol Vidal; [2023]
    Nyckelord :Incidentell ordinlärning; substantiv; frekvens; repetition;

    Sammanfattning : The aim of this study is to give insight into the word class nouns presented in the first level of the graded readers series Vamos a leer and the textbook Gracias 8, both teaching materials aimed at the secondary school in Sweden. More precisely, the following questions have been considered: (i) To what extent is the selection of nouns in the texts based on frequency criteria? (ii) To what degree does the noun occur enough times to gain knowledge of the word through incidental learning? (iii) Is there any difference between the graded readers and the textbook in terms of frequency and repetition of the nouns? To answer these questions, a corpus with all occurring nouns based on the texts of the two teaching materials has been compiled. LÄS MER