Sökning: "inclusion attitudes teacher special education"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden inclusion attitudes teacher special education.

  1. 1. Inkludering av elever med särskilda behov i undervisningen : Att skapa förutsättningar för delaktighet

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mohammad Al-Shamaa; [2020]
    Nyckelord :leisure-time teacher; collaboration; inclusion; special education;

    Sammanfattning : This is a scholarly essay in which I examine and reflect on issues related to collaborationbetween teachers and parents and also inclusion of students with special needs. In the firstpart of the essay a story is presented that describes the problems followed by a lack ofconsensus between parents and school regarding a student with special needs. LÄS MER

  2. 2. Inkludering eller exkludering. : En attitydsstudie av lärares syn på inkludering.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Pedagogiska institutionen

    Författare :Anna Ericsson Spjut; [2013]
    Nyckelord :inclusion attitudes teacher special education;

    Sammanfattning : In this study the overall aim is to find conditions for greater inclusion of pupils with SEN in X county by investigating teachers' attitudes and views on inclusion. What are the variables that may affect teachers' attitudes towards inclusion. LÄS MER

  3. 3. Dyslexi - Att öka barnens studiemöjligheter i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra Arvidson; Teresa Leckius; [2011]
    Nyckelord :Dyslexi; Kategorisk och Relationellt perspektiv; Kompensatoriska hjälpmedel; Vygotskij;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att ta reda på vad de tio lärarna som vi intervjuade hade för uppfattning om vad dyslexi är, samt vad de anser att det innebär att ha dyslexi. Det vi vill få kunskap om, är hur barn med dyslexi kan erhålla adekvat hjälp i klassrummet. LÄS MER

  4. 4. Speciallärarens yrkesroll : Handledare eller samarbetspartner?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå School of Education (USE); Institutionen för barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV)

    Författare :Erika Jonsson; [2010]
    Nyckelord :Special Education Needs teacher; inclusion; professional role; Special Education; inkludering; specialpedagogik; intervju; enkät; arbetsuppgifter;

    Sammanfattning : From autumn 2008 Sweden has reinstalled the Special Education Needs teacher education. For future special education teachers and active teachers in the field, it is important to know the history and be aware of future visions to create a good role for the Special Education Needs teachers. LÄS MER