Sökning: "inclusive classrooms"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden inclusive classrooms.

  1. 1. Alla ska med - hur gynnas elever i matematiksvårigheter av ett inkluderande arbetssätt?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Katarina Taskoska; Sara Löwegren; [2024]
    Nyckelord :inkludering; undersökande arbetssätt; elever i matematiksvårigheter; matematiksvårigheter; tydliggörande pedagogik; styrdokument; varierande undervisning; TEACCH;

    Sammanfattning : This essay will present the perspectives of research findings and governing documents on the topic of inclusion within the teaching profession. How can teachers enhance the inclusivity in their classrooms, and how do inquiry-based learning and clarifying work methods, such as TEACCH, contribute to support the learning process? The study aims to examine how inclusion can be created in the classroom to promote learning for students in mathematical difficulties. LÄS MER

  2. 2. Svårigheter med känslig historieundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Daniel Mocic; John Wretlind; [2024]
    Nyckelord :Sensitive history; Teaching history; Multicultural classrooms; Teaching; Techniques; Känslig historia; Mångkulturellt klassrum; Undervisning i känslig historia; Undervisning i historia Undervisning Lärarstil; Undervisning; Lärarstil;

    Sammanfattning : Abstract In our research, we sought to identify effective methodologies for teaching sensitive or challenginghistorical subjects within educational contexts. This endeavor was driven by our belief that a nuancedunderstanding of these pedagogical strategies is essential for enhancing future classroom interactions. LÄS MER

  3. 3. Inkludering i religionsundervisning med ett särskilt fokus på klassrum med mångfald

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ghoufran Shoker; Sara Al-Khafaji; [2024]
    Nyckelord :Elever; inkludering; klassrum; möjligheter; mångfald; religionsundervisning; skola; utmaningar.;

    Sammanfattning : Inkludering är en process som innebär att man skapar möjligheter för alla elever oavsett deras olika kompetenser. Som lärare bör man ta hänsyn till elevers olikheter och att den religiösa mångfalden i klassrummet ska ses som tillgång till resurser för att vidareutveckla elevernas kunskaper i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Inkluderande biologiundervisning. Undervisningsmetoder för att stärka lärandet hos elever med inlärningssvårigheter.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Anna Buzdugan; Sandra Karlsson; [2023-11-07]
    Nyckelord :Science education; biology education; learning diabilities; teaching methods; inclusive education;

    Sammanfattning : Teachers in secondary school experience various challenges and difficulties when it comes to teaching students with learning disabilities. The teachers have described many experiences with these students as unmanageable and frustrating because of how challenging it can be. LÄS MER

  5. 5. Regular pre-service teachers’ perception on inclusive education of students with disabilities in Vietnam.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Thuan Le; [2023-10-31]
    Nyckelord :inclusive education; initial teacher training; Vietnam;

    Sammanfattning : Aim: The study investigates the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers on inclusive education (IE) of students with disabilities (SWD) in Vietnam by examining how pre-service teachers understand the concept of inclusive education, the primary sources of information used by pre-service teachers to acquire knowledge about inclusive education, and their perceived preparedness to include students with disabilities in regular classrooms. Theory: The charity model or Confucian philosophy, the medical model, and the social model of disability were adopted to explore the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers. LÄS MER