Sökning: "individualisering i engelska"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden individualisering i engelska.

  1. 1. Anpassningsmetoder vid undervisning i engelska för elever i årskurs 4-6.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Iman Rafeh; Nadin Ali; [2022]
    Nyckelord :anpassning; undervisning; arbetsform; grupparbete; individualisering; utmaningar och uppmuntra; differentiering; varierat material.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur lärare anpassar undervisningen i engelska i årskurs 4 till 6 hos elever med olika förutsättningar och behov, samt att diskutera hur dessa anpassningar kan bidra till utvecklingen av kunskaper och färdigheter i det engelska språket. Lärarens metoder för att anpassa engelska språkundervisningen undersökts utifrån de här två frågeställningarna: Hur planerar de deltagande lärarna anpassningar av undervisningen efter elevernas behov? Och vilka effekter ser deltagarna att olika anpassningar får för eleverna? Teorin som används är det sociokulturell teori. LÄS MER

  2. 2. Engelskundervisning för nyanlända elever : En intervjustudie utifrån ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Majki Björkén; [2018]
    Nyckelord :Direktplacering; engelska som tredjespråk; individualisering; svenska som andraspråk;

    Sammanfattning : Studien syftar till att synliggöra de strategier verksamma lärare beskriver att de använder sig av i mötet med nyanlända elever i engelskämnet. Bakgrunden behandlar en beskrivning av svenskt asylmottagande och en definition av begreppet nyanländ samt andra för studien relevanta begrepp. LÄS MER

  3. 3. MOTIVATION I ENGELSKA Elever på tre yrkesprogram på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Louise Rönnestad; [2017-08-23]
    Nyckelord :gymnasieskola; engelska; motivation; elevperspektiv;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet är att undersöka vad som motiverar elever i engelska på tre olika yrkesprogram i gymnasieskolan och hur klasserna i undervisningen arbetar för att påverka motivationen. Tre mer specifika frågeställningar är: 1. LÄS MER

  4. 4. Kunskapskampen : Ett brädspel som individualiseringsverktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Elvira Blom; Jenny Westerberg; [2015]
    Nyckelord :Individualisering; brädspel; spelbaserat lärande; Lgr 11; edutainment;

    Sammanfattning : Vi har tillverkat en brädspelsprototyp som är tänkt att fungera som ett verktyg för lärare vid individualisering av undervisningen. Brädspelet är också tänkt att fungera som ett engagerande och interagerande verktyg för elever. LÄS MER

  5. 5. Tidskrävande men en självklar uppgift för läraren : Fem lärares syn på individualiseringen av engelskundervisningen i grundskolans senare år

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anne Sjölin; [2012]
    Nyckelord :Individualisering; grundskolans senare år; engelska; ramfaktorer; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Den föreliggande studien syftar till att undersöka hur fem engelsklärare i grundskolans senare år uppfattar individualiseringen av engelskundervisningen. Utifrån detta syfte formulerades tre frågeställningar vilka behandlar lärarnas inställning till skollagens krav på att undervisningen ska ta hänsyn till varje elevs behov; vilka faktorer de anser inverkar på deras möjligheter att individualisera undervisningen; samt hur de säger sig individualisera engelskundervisningen. LÄS MER