Sökning: "individualisering och planering"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden individualisering och planering.

  1. 1. Digitala läroböcker inom matematik : En intervjustudie med högstadielärare om fördelar och nackdelar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Felicia Engblom; Paulina Thorén; [2023]
    Nyckelord :Digital lärobok; matematik; fördel; nackdel; lärare; högstadiet;

    Sammanfattning : Skolan har digitaliserats som en konsekvens av samhällets digitalisering och försäljningen av digitala läromedel har ökat. Den svenska skolan är relativt läroboksstyrd och i dag är digitala läroböcker en del av undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Digitala läroböcker inom matematik : Fördelar och nackdelar tolkat ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Felicia Engblom; Paulina Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Fördel; nackdel; lärarperspektiv; digital lärobok; statisk digital lärobok; interaktiv digital lärobok;

    Sammanfattning : Idag använder sig många lärare av läroboken vid planering av undervisningen. I den svenska skolan har det blivit  vanligare med digitala läroböcker. LÄS MER

  3. 3. Individualisering i matematikundervisning mellan Sisyfosarbete och framgång : En enkätstudie om lärares uppfattningar av individualisering i matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sadik Fetiu; Bachar Rajeh; [2020]
    Nyckelord :Anpassning; individualisering; differentiering; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att via en enkät undersöka hur matematiklärare i den svenska grundskolan ser på begreppet individualisering och hur de individualiserar i klassrummet med avseende på elevernas förkunskaper. Enkäten är en kombination av både kvantitativ och kvalitativ undersökning. LÄS MER

  4. 4. Inkludering genom individanpassning : En intervjustudie om matematisk särbegåvning i montessoriklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Sara Moll; [2020]
    Nyckelord :mathematically gifted; differentiated teaching; Montessori teaching; inclusion; individualised teaching; matematisk särbegåvning; matematiskt särbegåvade elever; differentiering; montessoripedagogik; inkludering; individanpassad undervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to increase the knowledge of how Montessori teachers include mathematically gifted pupils through differentiated teaching. This was accomplished through semi-structured interviews with nine Montessori teachers from all over Sweden. LÄS MER

  5. 5. Individualisering i de samhällsorienterande ämnena

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Björkberg; Victor Sellberg; [2020]
    Nyckelord :Extra anpassningar; Individanpassning; Individualisering; De samhällsorienterande ämnena;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att få en djupare förståelse för individanpassad undervisning i de samhällsorienterande ämnena i årskurs 4-6. Fokus ligger på att få ta del av lärares reflektioner angående möjligheter och svårigheter som de upplever i klassrummet, men även vid planering av undervisning. LÄS MER