Sökning: "individualisering och planering"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden individualisering och planering.
1. Digitala läroböcker inom matematik : En intervjustudie med högstadielärare om fördelar och nackdelar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Skolan har digitaliserats som en konsekvens av samhällets digitalisering och försäljningen av digitala läromedel har ökat. Den svenska skolan är relativt läroboksstyrd och i dag är digitala läroböcker en del av undervisningen. LÄS MER
2. Digitala läroböcker inom matematik : Fördelar och nackdelar tolkat ur ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Idag använder sig många lärare av läroboken vid planering av undervisningen. I den svenska skolan har det blivit vanligare med digitala läroböcker. LÄS MER
3. Individualisering i matematikundervisning mellan Sisyfosarbete och framgång : En enkätstudie om lärares uppfattningar av individualisering i matematik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att via en enkät undersöka hur matematiklärare i den svenska grundskolan ser på begreppet individualisering och hur de individualiserar i klassrummet med avseende på elevernas förkunskaper. Enkäten är en kombination av både kvantitativ och kvalitativ undersökning. LÄS MER
4. Inkludering genom individanpassning : En intervjustudie om matematisk särbegåvning i montessoriklassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this qualitative study is to increase the knowledge of how Montessori teachers include mathematically gifted pupils through differentiated teaching. This was accomplished through semi-structured interviews with nine Montessori teachers from all over Sweden. LÄS MER
5. Individualisering i de samhällsorienterande ämnena
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att få en djupare förståelse för individanpassad undervisning i de samhällsorienterande ämnena i årskurs 4-6. Fokus ligger på att få ta del av lärares reflektioner angående möjligheter och svårigheter som de upplever i klassrummet, men även vid planering av undervisning. LÄS MER