Sökning: "individuell utveckling i grupp"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden individuell utveckling i grupp.

  1. 1. Hållbar förändring? : En studie av två olika arbetslags förutsättningar att genomföra policyförändring på gymnasiets Försäljnings- och Serviceprogram

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Elin Harring; [2023]
    Nyckelord :Försäljning- och serviceprogrammet; enactment; Handel och hållbar utveckling; kollegialt lärande; lärande organisation; policyförändring; undervisning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar frågan om hur ny policy kan genomföras i ett arbetslag och vilka förutsättningar för genomförandet som föreligger på individ-, grupp- och skolnivå. Uppsatsen behandlar även hur skolledare och lärare beskriver förändringen och vilka strategier lärare har för att genomföra policyförändringar. LÄS MER

  2. 2. Neural functional connections of pragmatics : A potential pragmatic network in development

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Ronja Forsgren Roll; [2023]
    Nyckelord :Pragmatics; development; adolescence; networks; functional connectivity; theory of mind; executive functions; Pragmatik; utveckling; ungdomar; nätverk; funktionell konnektivitet; theory of mind; exekutiva funktioner;

    Sammanfattning : Pragmatic ability is crucial in everyday interactions. In populations of neurotypical individuals, pragmatic skill varies greatly. The neural mechanisms behind the variety, and the neural development of pragmatics remain to be explained. LÄS MER

  3. 3. Holistiskt tränarskap inom hastighetsskridsko. En kvalitativ intervjustudie av tränares erfarenheter.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Elias Carlsson; Klaus Salmesvirta; [2022-06-28]
    Nyckelord :Holistiskt coaching; Hastighetsskridsko; Kvalitativ fallstudie;

    Sammanfattning : Att arbeta som tränare och utbilda, guida och handleda idrottare är ett komplext och dynamiskt arbete. Vilket kan innebära att behöva anpassa sig till olika förmågor, inlärningsstilar och kunskap. LÄS MER

  4. 4. Förmågor utvecklade genom projektarbete inom Teknik1 i förhållande till CDIO : Förmågor och färdigheter som utvecklas i förhållande till CDIO-modellen, genom projektarbete i gymnasiekursen Teknik1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Priya Ravindranath; [2021]
    Nyckelord :Technology 1; Upper secondary school; CDIO-concept; CDIO-syllabus; project work and group work; skills and capabilities; learning outcomes; student’s perspective; teacher’s perspective; Teknik 1; gymnasieskolan; CDIO-modellen; CDIO-kursplanen; lärandemål; projekt- och grupparbete; förmågor och färdigheter; elevperspektiv; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : I dagens värld har samhället blivit beroende av teknik och de flesta yrken använder teknik iolika konstellationer. Med alltmer teknisk utveckling har kompetenskraven och arbetsmetoderna förändrats. Det som tidigare upplevdes som ett ingenjörsmässigt sätt att arbeta har nu blivit ett allmänt sätt att arbeta. LÄS MER

  5. 5. Kör och Corona: En studie av repetitionsmetoder och utveckling i körverksamhet under Covid-19-pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Siri Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :Corona; Covid-19; Kör; Körsång; Repetitionsmetoder; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Choir; Choir Singing; Rehearsal Methods; Educational Science; Music Education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : During the Covid-19-pandemic choirs have suffered a lot, and around the world choirs have had to cancel and reorganize their activities. The purpose of this study is to investigate what measures have been taken by choirs, what rehearsal methods have been used and how choir conductors and singers have developed during the Covid-19-pandemic. LÄS MER