Sökning: "individuell vägledning"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden individuell vägledning.
1. Användning av konst i bildundervisningen: möjligheter och hinder : En kvalitativ intervjustudie om användningen av konst i bildundervisningen i årskurs 7–9 och introduktionsprogrammet
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka hur användandet av konst ser ut i bildundervisningen hos de aktuella bildlärarna i årskurs 7–9 och introduktionsprogrammet samt vilka möjligheter och hinder som finns kopplat till detta. För att få svar på de här frågorna genomfördes en kvalitativ intervjustudie där fem bildlärare och en museilektor deltog. LÄS MER
2. Alternativa energikällor för att driva Uppsalas bubbelbarriär : multikriterieanalys – en jämförande studie
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och bedöma olika energikällor för att driva Uppsala bubbelbarriär – en metod för att fånga in skräp i Fyrisån. En multikriterieanalysmetod tillämpas för bedömning och jämförelse av olika energikällor. LÄS MER
3. Dimensionering av lågspänningsonråde : med hänsyn till utbyggnad av mikroproduktion och elbilsladdning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av storskalig mikroproduktion och laddning av elbilar på detsvenska elnätet. Den ökande populariteten av mikroproduktion, som individuell solkraftproduktion,och det växande intresset för elbilar kan ha betydande påverkan på det befintliga elnätet. LÄS MER
4. Den mångfacetterade valkompetensen : Definition, arbetssätt och utvärdering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Valkompetens definieras utifrån individens förmåga att fatta beslut i relation till valmöjligheter och självkännedom, men forskning visar att definitionen inte är samstämmig. Valkompetens som arbetsform bortprioriteras till förmån för andra skolämnen och utvärderingar i relation till utveckling av elevers valkompetens genomförs inte i tillräckligt hög grad. LÄS MER
5. Studie- och yrkesvägledning för studenter med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning inom högre utbildning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Antalet studenter med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf) har ökat de senaste åren. Det innebär att studie- och yrkesvägledare inom universitet och högskolor i allt större utsträckning möter dessa studenter. LÄS MER