Sökning: "induktiv turism"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden induktiv turism.

  1. 1. Organisatoriskt lärande inom kommunala turism- och besöksnäringsförvaltningar : en kvalitativ undersökning

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hampus Stedt; [2023]
    Nyckelord :Project management; Organisational learning; Tourism; Learning from projects.; Projektledning; Organisatoriskt lärande; Turism; Lärande av projekt;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka organisatoriskt lärande i samband med turismutvecklingsprojekt. För att besvara syftet har en frågeställning upprättats med frågorna 1. Hur definierar projektledare inom kommunala turism- och besöksnäringsförvaltningar organisatoriskt lärande? Och 2. LÄS MER

  2. 2. Förändringsprocesser i småföretag : en fallstudie om småföretag som inför miljömärkningen Green Key

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Agnes Lindberg; Janice Blomqvist; [2019]
    Nyckelord :förändringsprocess; småföretag; miljöarbete; drivkrafter; Green Key;

    Sammanfattning : Förändringar i organisationer sker kontinuerligt och de kan se väldigt olika ut. En förändring kan vara relevant när ett företag vill förbättra sitt miljöarbete. För att ett företag ska arbeta mer hållbart kan de införa en miljömärkning i sin verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Hansson; Viktoria Viding; [2018]
    Nyckelord :Destination Marketing Organizations; destination development; destination marketing; destination branding; online marketing; digitalization; devices; tourism; Destination Marketing Organizations; destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; destinationsvarumärke; onlinemarknadsföring; digitalisering; redskap; turism;

    Sammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER

  4. 4. If you book on your own, you travel on your own

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miccis Lilliefelth; Lovisa Borssén Myrén; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; resebyråer; personlig service; konkurrens; kundmedverkan och sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor   Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER

  5. 5. Framtidens utslagsplats : - En studie om svenska golfbanors hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Mattias Pettersson; Mikael Reimertz; [2017]
    Nyckelord :golf; hållbarhet; framtid; turism; samhälle; idrott;

    Sammanfattning : Problem: Allmänt känt är att golf är en aktivitet som folk tenderar att ha åsikter om. Det kan vara alltifrån ytförbrukning till upplevelser i form av störningsmoment av landskapets estetiska utformning. LÄS MER