Sökning: "induktivt synsätt"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden induktivt synsätt.

  1. 1. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Lazic; Rebecka Lazic; [2023]
    Nyckelord :Place marketing; image; Place branding; Platsmarknadsföring; image; Place branding;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER

  2. 2. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  3. 3. HR-arbete i en digital värld : en intervjustudie om digitalisering och sociala relationer på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Andersson; Sofia Johansson; [2023]
    Nyckelord :HR; digitalisering; sociala relationer; informationsteknologi;

    Sammanfattning : Digitalisering och IT-teknik har fått en avgörande roll i dagens organisationer. Idag sker arbetet genom datorer och system, och anställda är inte lika beroende av tid och plats i sitt arbete. LÄS MER

  4. 4. Intressenternas påverkan på bankernas hållbarhetsredovisning : En kvalitativ forskning från bankens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sara Alhaj Khalifa; Shahad Jasem; Sara Özgun Bari; [2022]
    Nyckelord :bank; intressent; hållbarhetsredovisning;

    Sammanfattning : Datum: 2 juni 2022  Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Sara Alhaj Khalifa, Shahad Jasem and Sara Özgun Bari   Titel: Hållbarhetsredovisningen påverkan på intressenternas förtroende - En kvalitativ forskning av intressenternas påverkan på bankerna Handledare: Aija Voitkane  Forskningsfråga: 1. Hur fångar banker intressenternas informationsbehov?  2. LÄS MER

  5. 5. Covid-19 & Telemarketing : En studie om hur och om ledarskap förändrats inom telemarketing avCovid-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Bergqvist; Martin Sparr; [2022]
    Nyckelord :Kris; pandemi; Covid-19; ledarskap; Telemarketing;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka om och hur ledarskap förändrats inom telemarketingav Covid-19.Metod: Arbetet har utgått från en kvalitativ metod med ett induktivt synsätt. Semistruktureradeintervjuer har utförts för att samla in data ifrån nio ledare inom tre olika telemarketing företag. LÄS MER