Sökning: "industri mätning"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden industri mätning.

  1. 1. Navigering av miljömässig hållbarhet i industriprojekt : Projektledarens roll

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lovisa Sandman; Camilla Sondermann; [2023]
    Nyckelord :projektledare; industri; grön omställning; hållbarhet; miljö;

    Sammanfattning : Den gröna industriella omställningen som pågår i Norrbotten har satt regionen i framkant när det gäller hållbar utveckling. Genom att dra nytta av förnybara energikällor, som vatten- och vindkraft, samt genom att främja hållbara innovationer och initiativ, har Norrbotten blivit en ledande aktör inom gröna industrier. LÄS MER

  2. 2. Wrist Angle Estimation Using Two Wearable Inertial Measurement Units

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Arvin Razavi; [2023]
    Nyckelord :IMU wrist angle estimation; Wrist absolute angle; IMU-based human motion capture; orientation filter; Complementary filter; Kalman filter; IMU handledsvinkeluppskattning; handleds absolutvinkel; IMU-baserad mänsklig rörelsefångst; orienteringsfilter; komplementfilter; Kalman-filter;

    Sammanfattning : Hand-intensive work is closely related to the prevalence of upper body and hand/wrist work-related musculoskeletal disorders (WMSDs) in office work, manufacturing, service industries, as well as the healthcare industry. Some risk factors include vibrations, forceful exertions, heavy manual handling, repetitive motions, and prolonged nonneutral wrist postures. LÄS MER

  3. 3. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  4. 4. Utilization of a Digital Twin for an Assembly Line : Exploring the Various Applications of a Digital Twin and the Data and Tools Needed

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Michelle Bill; Rafa Shah; [2022]
    Nyckelord :Digital twin; Battery; Industry 4.0; Assembly line; Manufacturing; Sustainability; Digital tvilling; Batteri; Industri 4.0; Produktionslina; Tillverkning; Hållbarhet;

    Sammanfattning : A surge in the battery industry and market was observed a few years back. Currently, the leaders in producing batteries are Asian countries. Nevertheless, countries are attempting to penetrate the battery market and become stable manufacturing competitors of batteries, one of which is Sweden. LÄS MER

  5. 5. A qualitative research on Scope 3 reporting including challenges and improvements

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emma Eichhardt; Olivia Steen; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years there has been an increased focus on the responsibility that companies have regarding the environment and there have been many new initiatives and regulations on how the companies should report on sustainability. One of these initiatives is the Greenhouse Gas protocol which introduced the term Scope 3 emissions 10 years ago, which covers indirect emissions up & down the value chain. LÄS MER