Sökning: "industrial marketing"
Visar resultat 16 - 20 av 181 uppsatser innehållade orden industrial marketing.
16. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER
17. Value-driving factors for Employer Attractiveness : A multiple case study within the IT industry
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : As the society we live in today is moving towards being more technology-driven, the competition in the labor market of attracting people within the IT industry is increasing. To attract people within the IT industry, firms must understand what attracts these people to then be able to form a proposition that suits these individuals. LÄS MER
18. Analysis for the utilization of social media in a Swedish-based SME’s business network : A case study on the service-based startup
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Social media (SM) is an innovative strategy used to develop new forms of communication channels and platforms. This has led to a positive transformation in the marketing strategy for both small-and-medium enterprises (SMEs) and large enterprises. LÄS MER
19. Ett nytt affärslandskap B2B? : En kvalitativ flerfallstudie om hur övergången till digitalt arbete på distans har en inverkan på säljarens nykundsbearbetning och förmåga att etablera kundrelationer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Den industriella marknadsföringen kännetecknas av djupa kundrelationer, där affärer ofta karaktäriseras av långa säljprocesser som innefattar åtskilliga interaktioner med flertalet aktörer involverade. Denna försäljning har blivit allt mer relationsorienterad där kundens behov, värde och önskemål sätts i fokus. LÄS MER
20. AI adaption in digital marketing : An investigation on marketers’ expectations from AI, and the applicable knowledge on search engine marketing.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Abstract The following research conceptualizes the applicability of AI in search engine marketing. Following a rigorous investigation on professionals’ opinions, the investigation regards their perceptual understanding of the applicable AI practices and the required level of interrelated knowledge to technical applicability for a more successful marketing strategy. LÄS MER