Sökning: "industriella inköpsprocesser"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden industriella inköpsprocesser.

  1. 1. Effektivisering av operativt inköp : Fallstudie på Uddeholms AB

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Andréa Norberg; [2018]
    Nyckelord :Lean; Administration; Operational Purchases; Waste; Information Management in purchasing; Continuous Improvement; Improvement Tools; Lean; administration; operativt inköp; slöserier; informationshantering inom inköp; ständiga förbättringar; förbättringsverktyg;

    Sammanfattning : Purpose: Investigate operational purchasing in industrial companies in Sweden. Furthermore, the study aims at investigating how companies work with continuous improvements in the operational purchasing process, measuring and evaluating results. LÄS MER

  2. 2. Byggvaruhuskedjors kravställningar på sina leverantörer En studie av bygghandeln i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Fransson; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; marknadskanaler; strategisk utveckling; värdekedjor; industriell försäljning; vertikal integration; industriella nätverk; interaktion; bindningar; industriella inköpsprocesser; återförsäljarkedjor; träindustrin; bygghandeln; byggvaruhuskedjor; byggmaterial; gör det själv marknaden; GDS-marknaden; dynamisk industriell miljö; strukturella förändringar; leverantörsrelationer; byggsystem; affärsutveckling; trävaror; systemförsäljning; systemintegratör; Bauhaus; Beijer Byggmaterial; Byggtrygg; Coop; Hornbach; Interpares; K-Rauta; Optimera; market channels; marketing channels; strategic development; mega-retailers; category-killers; value chains; industrial networks; interaction; purchase processes; retailers; forest industry; supplier relations; building systems; business development; supplier development; do it yourself; DIY-retailers; building material; building merchant; wood products; system integrator; system sales.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Denna studie utreder vilka funktioner och roller som byggvaruhuskedjor efterfrågar att deras leverantörer från träindustrin bör ha i marknadskanalen. Vidare förklaras hur dessa leverantörer bör agera för att möta dessa krav och förväntningar. LÄS MER